Pörneki Attila lett az orosházi Kossuth-tagiskola új igazgatója

pörneki Fotó: Körös Hírcentrum

A Gyulai Szakképzési Centrum Kossuth Lajos Szakgimnáziuma Szakközépiskolája és Kollégiuma igazgatója január elsejétől Pörneki Attila lett. Az igazgatót az intézményben történt változásokról, a jövőbeni terveiről kérdeztük a Körös Hírcentrum stúdiójában.

Miután elvállalta a felkérést, az első feladat az volt, hogy olyan matematika szakos tanárt találjon, aki az órái egy részét át tudja vállalni. Ezt külső óraadóval és a kollégák segítségével végül meg tudták oldani. Igazgatóként ezután is sok új kihívással szembesült Pörneki Attila, de megtisztelőnek tartja, hogy őt kérték fel erre a feladatra. Mintegy 130 fős az alkalmazotti létszám, és közel 700 diák jár az iskolába, tehát valóban sok ember életét befolyásolhatják az általa hozott döntések. Úgy érzi, jó csapat áll mögötte, segítik elnavigálni a nehézségek között.

Jeles napok minden félévben vannak az intézményben, legközelebb a már hagyományos Kossuth-napot tartják meg. Ez a diákönkormányzat saját szervezésű programja, ahol sportversenyek, bemutatók, színes, szórakoztató események várják a tanulókat. A rendezvény a március 15-ei megemlékezéssel indul, majd az osztályok mérik össze tudásukat. A következő, mondhatni országos esemény, amihez csatlakoznak, a Szakmák éjszakája lesz április elején. Ezen az estén rendhagyó módon mutatják be az oktatók az egyes tanított szakmákat, minden érdeklődő kipróbálhatja magát a különböző szakterületeken. Valamint a gyakorlati képzőhelyek képviselőivel is beszélhetnek a leendő diákok és családjaik.

A következő tanévre szóló jelentkezések esetében jó eredményekről számolhatott be Pörneki Attila, bár a nyolcadikosok még a sorrenden változtathatnak a végleges határidőig. Közel kétszáz jelentkezési lap érkezett be, erre nagyon büszkék. Hogy Orosháza és térsége még jobban fejlődjön, az oktatási színvonal emelkedjen, a napokban az oktatási kerekasztal is megalakult. Több intézmény a közös gondolkodást, együttműködést választva kötött megállapodást.

A tagiskola épületeinek fejlesztésére is nagy gondot fordít a fenntartó. A festés a szakos diákok és a szakoktató segítségével folyamatos, de villamoshálózat-fejlesztés, informatikai hálózat-fejlesztés is zajlik. A világítást szintén korszerűsítik, LED-es rendszert terveznek a Fényes Okos Iskolák Program keretében. A kőműves tanulók különböző eszközöket kaptak, de bővítették a tankonyhát is. Fontos, hogy mind a diákok, mind a tanárok számára megfelelő körülmények álljanak rendelkezésre.