A koronavírus okozta rendkívüli helyzetben a MÁV-Start kiemelt célja a fizikai érintkezések minimálisra szorítása, a vasúttársaság jegyértékesítési rendszerének már tervezéskor az egyik alapja volt az elektronikus jegyek alkalmazása.
A MÁV hétfői közleményében kiemelte: fontos, hogy lehetőség szerint minél többen használjanak online menetjegyet vagy bérletet, ezzel csökkentve a vírus terjedésének kockázatát. A vasúttársaság továbbra is kéri az utasokat, hogy a sorban állás és a személyes érintkezések csökkentése érdekében jegy- és bérletvásárláskor részesítsék előnyben a MÁV applikáció használatát és az e-vonatjegy váltását. Az elektronikus és érintésmentes jegyvásárlás követelményeinek a vasúttársaság jegyértékesítő rendszere maradéktalanul megfelel – hangsúlyozta a MÁV.
A rendszer fontos része például a mobiltelefonos applikáció (MÁV App), amivel jegyet és bérletet is tudnak vásárolni az utasok. Az alkalmazás elérhető Android és iPhone készülékeken egyaránt. Az alkalmazást nagyjából 295 ezren használják. A felhasználók naponta átlagosan 20 ezer jegyet vagy elektronikus bérletet vásároltak online.
A vonatokon, a fedélzeti jegyvásárláskor is lehetőség van az érintésmentes bankkártyás fizetésre, mert minden jegyvizsgáló mobil POS terminállal van felszerelve. A jegyvásárláson túl a fedélzeti jegyellenőrzés is érintésmentesen, mobil eszközzel történik. Így a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló és az utasok közötti kontaktus is kizárható, ráadásul a MÁV fedélzeti rendszere az elektronikus BKK termékek ellenőrzésére is alkalmas az elővárosi vonatokon és a HÉV szerelvényeken.
Mobilappban megvásárolt termékek visszaváltása és áruk visszatérítése elektronikusan, a mobilalkalmazásban kezdeményezhető.
A MÁV internetes jegyértékesítési felülete, az Elvira is teljeskörű online jegyvásárlást biztosít: a megvásárolt jegy PDF formában mobiltelefonra letölthető, azt a fedélzeten elektronikusan érintésmentesen képes a jegyvizsgáló ellenőrizni. (MTI)