Kerékpárosklub: országos online kampánnyal népszerűsítik a kerékpározást

felújításokra, Kerékpárosbarát, kerékpárút, Kerékpárosklub, Magyar Falu, 2030, kerékpáros, kerékpár, kerékpározás, megvilágosodás Illusztráció: Pixabay

Áprilistól októberig országos online kampánnyal népszerűsíti a hétköznapi bringázást a Magyar Kerékpárosklub – közölte a klub az MTI-vel.

A koronavírus-járvány miatt döntöttek úgy, hogy idén is a hagyományostól eltérő módon hívják fel a figyelmet a kerékpározásra. Az idei esemény jelmondata: „Inkább bringázz!”. Hozzátették, hogy az országos aktivitás mellett havonta más-más várost állítanak fókuszba. Ahol a helyi jellegzetességeket figyelembe véve szervezik a kampányt, ami áprilisban Budapesten kezdődik. A következő hónapokban pedig másik városban folytatódik. Így sorra kerül Debrecen, Győr, Kecskemét, Miskolc, Szeged és Székesfehérvár, de nem feltétlenül ebben a sorrendben.

A Magyar Kerékpárosklub az Aktív Magyarország támogatásával részben azokat igyekszik megszólítani, akiknek a bringázás eddig csak hobbit, sportot vagy hétvégi kikapcsolódást jelentett. Részben pedig a kerékpáros munkába járásra nyitott cégeknek és vállalkozásoknak, a kerékpáros közlekedést fontosnak tartó önkormányzatoknak szeretne segítséget nyújtani ahhoz, hogy igazán kerékpárosbaráttá váljanak. Mert kerékpárral nem csak gyorsabban, olcsóbban, egészségesebben, fenntarthatóbb módon, és jobb kedvűen, de a vírusos megfertőződés kockázatát is minimalizálva juthat el úticéljához mindenki – olvasható a kerékpárosklub közleményében.

Forrás: MTI