A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) azt javasolja a fogyasztók számára, hogy ha tehetik, akkor a digitális platformokon intézzék az energia- és közműszolgáltatásokkal kapcsolatos ügyeiket. Az online ügyintézés gyors, kényelmes és környezetkímélő.
Szinte minden közműszolgáltatónak van már online ügyfélszolgálata, és bár az elintézhető ügyek száma szolgáltatónként eltérő, mégis érdemes regisztrálni, hiszen sok időt spórolhatunk, könnyen és gyorsan intézhetjük a szerződésünkkel kapcsolatos ügyeinket, és kényelmesen tájékozódhatunk aktualitás ügyeinkről – olvasható a közleményükben.
Mint írják, a regisztrációhoz szükség lesz a számlán feltüntetett azonosítókra, de a későbbiekben elég a felhasználónevet és a jelszót megjegyezni. Az online ügyfélszolgálaton keresztül a szolgáltatóval is felvehetjük a kapcsolatot, üzenhetünk, kérdéseket tehetünk fel, és biztonságos módon, az adathalász próbálkozásokat kivédve intézhetjük a számlák befizetését.
Az online ügyintézés új formája a videós ügyfélszolgálat, amely szinte teljesen kiválthatja a személyes ügyfélszolgálat felkeresését. Az online ügyfélszolgálaton keresztüli beadványok írásos megkereséseknek minősülnek, és a szolgáltatónak 15 napon belül meg kell válaszolnia az így érkezett leveleket.
A villamosenergia- és földgázszolgáltatók, valamint a nagy víziközmű-szolgáltatók elérhetővé tették felhasználóik részére mobilalkalmazásaikat is. Ezeket az appokat érdemes letölteni és használni, ugyanis jelentősen megkönnyítik a rezsifizetéssel kapcsolatos teendőket. Az applikációk számos funkcióval segítik a mérőállások és a számlák nyomon követését, a befizetések egyszerűsítését és az alapvető tájékozódást. A regisztrációhoz néhány alapadat szükséges, amelyeket a számlánkon találunk.
A lakossági felhasználók részére a MEKH fogyasztóvédelmi e-ügyfélszolgálatot is biztosít, melyen keresztül vizsgálati kérelmet lehet benyújtani a megfelelő mellékletek csatolásával. Az e-ügyfélszolgálaton keresztül bárki felveheti a kapcsolatot a hivatallal, levelére a megadott e-mail címre érkezik válasz. Fogyasztóvédelmi e-ügyfélszolgálat elérhetősége: http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-e-ugyfelszolgalat