E-sportnapokat rendeznek a BSZC Trefort Ágoston Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium tanulóinak. A házi versenyt a Békéscsabai Szakképzési Centrum főépületében, az erre kialakított szaktanteremben tartják. A keddi és szerdai versenyen League of Legends, Valorant és Rocket League játékokban mérkőzhetnek meg a csapatok.
Az e-sport rendezvény az iskolában mintegy 6 évre visszanyúló rendezvénysorozat, amely az oktatók által önként szervezett összejövetelekkel kezdődött. Ezek a szerveződések fejlődtek végül tovább, ugyanis a pedagógusok észrevették, hogy a tanulók körében is van igény ilyesfajta programokra. Komáromi Zoltán, a középiskola igazgatóhelyettese elmondta, a diákok délutánonként összejárnak a virtuális térben játszani, és másnap kibeszélik a történteket. A pedagógusok megfigyelték, hogy a virtuális térben egymással ellenfél csoportok is beszélgetnek a folyosón.
Ez indította el azt a gondolatot, hogy az egyik teremben életre hívnának ilyen alkalmakat, mint ahogyan azt korábban is tették délutáni szakkörökön, amikor bent maradtak a diákok az iskolában. 4 évvel ezelőtt alapult meg az e-sport rendezvénysorozat, amelynek a Trefort ad otthont. E-sport rendezvény évente kétszer van. Ősszel a Trefortos diákoknak, ahol a diákok 10%-a bejelentkezett, valamint tavasszal hirdetnek olyan fordulót, amelyre városszerte várják a jelentkezőket. Az események szponzorokkal, össznyereményekkel rendelkeznek.
Komáromi Zoltán kiemelte, komolyan veszik az informatikai képzést az iskolában. Az e-sport rendezvények népszerűsítési kampányként is funkcionálnak. Jelenleg is folyik az iskolában egy kódolási verseny is a programozók körében, ahol egy médialejátszót írnak. Ezekkel a versenyekkel igyekeznek népszerűsíteni, erősíteni azt az informatikai bázist, amivel rendelkeznek.
Komáromi Zoltán igazgatóhelyettes elmondta, maga az e-sport tanterem inkább szimbolikus értékű, egy hovatartozás gondolata. „Én magam is játszom (…) amikor én bemegyek, és látom ezt a szép fali képet, akkor egy összetartozást, egy csapat kohéziót látok. Valljuk be, amikor a kocka, fiatal tanulók éjszakákba nyúlóan a gép előtt ülnek, és egy virtuális világban ők a hősök, olyankor valamiért ők a virtuális világba elmenekülnek. Nincs ezzel baj, de valahogy a szociális halójukat erősíteni kell. A játékon keresztül, egy ilyen tantermet látva erősödik fel, hogy nem csak játékosok vannak a virtuális világban, hanem azok is valós lények, akár a varosból valók, akikkel össze lehet jönni, akikkel lehet beszélgetni. Ezek erősítő momentumok. Ilyenkor a tanulók egyrészt jobb kedvűek, kiegyensúlyozottabbak, akár az életükben is lehetnek eredményesebbek. Ez nem mérhető grammra és jegyekben a Trefort irányába, de hosszútávon a társadalmi vonzatban, az informatikusok beilleszkedésében, illetve az iskola megítélésében mindenképp hasznos tud lenni” – fogalmazott.
A célra kiválasztott szakterem két falát Hlásznyik Attila festőművész színesítette graffiti alkotásaival. Az egyik falon a Trefort E-sport felirat olvasható, a másikon pedig a játékok főhősei.
A középiskola tanulója, Horváth Zsolt Gábor több e-sport versenyen vett már részt. Elmondta, a legtöbb versenyt online, vagy Budapesten rendezik, de volt már például Lengyelországban, Sopronban, Győrben is megmérettetéseken. Horváth Zsolt Gábor hozzátette: „Szerintem az e-sport tanterem előnye a dizájn. Ha valaki bejön, ez nagyon megfogó… maga a tanterem kialakítása nagyon jó ötlet volt.” Hozzátette, a tanterem jó szerveződési pont lehet, ugyanis akinek esetleg nincsen csapata, és csatlakozni kíván, lehetősége nyílhat erre.