Az elrendelt kormányzati igazgatási szünetben is biztosított az ügyintézés a Békés megyei lakosoknak a nyitva tartó kormányablakokban. December 22. és január 9. között a békéscsabai MÁV kormányablak, az orosházi, illetve a szeghalmi kormányablak áll az ügyfelek rendelkezésére Békés megyében.
Aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben keressék fel az ügyfelek a nyitva tartó kormányablakokat!
December 22-én, csütörtökön
- a megyeszékhelyi MÁV kormányablak (Békéscsaba, Andrássy út 58.) 8.00-15.30 óra között, míg
- a szeghalmi (Szeghalom, Nagy Miklós utca 4.) 8.00-18.00, illetve
- az orosházi (Orosháza, Szabadság tér 3.) kormányablak szintén 8.00-18.00 óra között áll az ügyfelek rendelkezésére.
Karácsony után az igazgatási szünet ideje alatt hétfőtől csütörtökig, munkanapokon, mindhárom kormányablak egységesen 8.00-16.00 óra között áll az ügyfelek rendelkezésére.
December 23-26. között, 30-án, illetve január 6-án a megye valamennyi kormányablaka zárva lesz, ezeken a napokon szünetel az ügyfélfogadás.
Fontos, hogy az elkészült okmányok kézbesítését december 12-étől már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek. A nyitva tartó kormányablakokról a https://kormanyablak.hu/hu oldalon lehet tájékozódni.
Noha az igazgatási szünet ideje alatt az ügyfélfogadás a legtöbb kormányhivatali ügyfélszolgálaton szünetel, a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ebben az időszakban is ellátják a kormányhivatalok. A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatalok az igazgatási szünet idején is elvégzik, többek között a népegészségügy, az áldozatsegítés, a munkavédelem, az állategészségügy- és élelmiszerbiztonság, a fogyasztóvédelem területén, illetve a Családvédelmi Szolgálatok is ellátják feladataikat.
Mivel az igazgatási szünetben is elérhető hivatalok nyitvatartása és helyszíne is eltérhet a megszokottól, mindenképp javasolt ügyintézés előtt az adott megyei kormányhivatal honlapján (kormanyhivatal.hu) tájékozódni. Békés megyében személyesen elsősorban a fentebb felsorolt három kormányablakban lehet ügyeket kezdeményezni, intézni, telefonon a 06(66)622-000-as telefonszámon, míg e-mailben a vezeto@bekes.gov.hu címre írott elektronikus levélben lehet a kormányhivatal hatáskörébe tartozó ügyekben a hatóságot keresni, értesíteni.
A kérelmek elektronikus úton, a Magyarorszag.hu oldalon vagy e-papíron bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor.