Vádat emeltek egy békéscsabai férfi ellen, aki egy közlekedési incidenst büntetőfékezéssel torolt meg

vezetés, autó, vezet Illusztráció: Pixabay.com

Közúti veszélyeztetés bűntette miatt emelt vádat a Gyulai Járási Ügyészség és vádiratában próbaidőre felfüggesztett börtönbüntetés és közúti járművezetéstől eltiltás büntetés kiszabására tett indítványt egy 36 éves büntetlen előéletű békéscsabai férfi ellen, aki egy közlekedési incidenst büntetőfékezéssel torolt meg – tájékoztatta hírportálunkat a Békés Vármegyei Főügyészség.

A férfi 2022. november 02-án a késő délutáni órákban egy személygépkocsit vezetve közlekedett a 4244-es számú úton, Doboz felől Sarkad irányába. A gépkocsiban 3 utas tartózkodott, köztük 2 gyermekkorú. A férfi előtt, vele azonos irányban egy személygépkocsi közlekedett, benne 4 – közöttük egy gyermekkorú – utassal. Néhány perccel korábban az akkor még egymással szemben közlekedő járművek tükre összeért, a terhelt gépkocsijának bal oldali visszapillantó tükre letörött, amelyet a másik autó vezetője nem vett észre, s folytatta útját. A terhelt azért, hogy megállítsa a másik járművet, gépkocsijával megfordult és a másik autó után indult.

Amikor utolérte a 70 km/óra sebességgel haladó személygépkocsit, annak érdekében, hogy megállítsa, előzni kezdte, majd amikor elhaladt mellette és a jobb oldali forgalmi sávba a visszatérést megkezdte, akkor gépkocsiját hirtelen, indokolatlan nagy intenzitással lefékezve megállt úgy, hogy a gépkocsi hátulja még részben a bal oldali forgalmi sávban volt. A másik autós az ütközés elkerülése érdekében vészfékezést alkalmazott, és így sikerült a terhelt gépkocsijától mintegy 4 méterre megállnia.

A cselekmény során személyi sérülés nem keletkezett, azonban annak reális veszélye fennállt. Néhány másodperccel később, a terhelt által vezetett és az úttesten álló – a menetirány szerinti bal oldali forgalmi sávot részben elfoglaló – autónak nekiütközött a vele szemből érkező, vétlen harmadik személygépkocsi.

A terhelt cselekményével szándékosan megszegte a KRESZ 34.§ (1) bekezdés e) pontjában foglaltakat, mely szerint előzni abban az esetben szabad, ha a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.