Megkapták bizonyítványukat a kormánytisztviselők

átvették bizonyítványukat a kormányablak-ügyintézői Fotó: Körös Hírcentrum

Kedden megkapták bizonyítványukat a kormányablak-ügyintézői képzés VII. ütemét sikeresen teljesítő kormánytisztviselők. A bizonyítványátadó ünnepégre a Békés Vármegyei Kormányhivatalban került sor.

A Békés Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója, dr. Rákóczi Attila beszédében hangsúlyozta, rendkívül fontos a kormányablakok folyamatos fejlesztése. Az utóbbi időben nagy előrelépés történt az ügyfélbarát környezet kialakítását illetően. Az ügyfelek kényelmesebben és gyorsabban intézhetik ügyeiket a megújult ügyfélterekben. Mint mondta, fontos a kormányablakokban dolgozók szakmai fejlesztése is, és ebben is komoly erőfeszítéseket tesznek.

„Külön kiemelném a különböző hátrányokkal élő állampolgárokat segítő képzéseinket, hiszen most is zajlik a jelnyelvi tolmácsképzés, amely ezt erősíti. De ugyanilyen a kormányablak-ügyintéző képzés is, amellyel gyakorlatilag fel tudjuk készíteni a kollégákat arra, hogy azt a rengeteg ügykört megfelelő módon tudják elvégezni” – fogalmazott a főigazgató.

Dr. Domokos Péter a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért felelős államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa ünnepi beszédében felidézte, tíz évvel ezelőtt, mindössze 29 kormányablak volt az országban. Ez a szám mostanra 315-re nőtt és hamarosan megnyitják Battonyán a következőt. „6,2 millió állampolgárunk lakik olyan helyen, ahol van kormányablak, ez az ország kétharmada. Nem kell menni 14 kilométert ahhoz, hogy bárhol elérjünk egyet. Ha ez még nem lenne elég, ott vannak a kormányablakbuszok is, 25 van belőle az országban” – fogalmazott. Hozzátette: bevezették a mesterséges intelligencia asszisztenst, emellett folyamatosan bővítik azoknak az ügyeknek a körét, amelyeket otthonról is el lehet intézni.

A beszédeket követően tizenhét kormánytisztviselő vette át bizonyítványát.

Fotó: Körös Hírcentrum