A 112- es telefonszám az év minden napján folyamatosan hívható. A hívásfogadó központok a nap 24 órájában működnek, nincs megállás. A rendőr-főkapitányságok tevékenység-irányítási központjai pedig minden percben készen állnak arra, hogy megszervezzék és indítsák a segítséget.
A Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központjában is így van ez, azonban 2023. november 15-én egy fotó erejéig a rendőrök felálltak a munkaállomások mellől. Jó okuk volt arra, hogy egy csoportképet készítsenek, hiszen éppen 10 évvel ezelőtt, 2013. november 15-én jött létre a központ.
Az akkor újonnan kialakított épületrészben ma is korszerű körülmények között végzik a feladataikat, állnak a bajba jutottak, segítségre szorulók rendelkezésére. Informatikai eszközök segítségével követik a vármegyében szolgálatban lévő rendőri egységeket, tartják a kapcsolatot a különböző helyszíneken intézkedő kollégáikkal, gyűjtik, rögzítik és továbbítják az információkat. Teszik mindezt azért, hogy aki a segélyhívót tárcsázza, és valóban bajban van, baleset vagy bűncselekmény áldozata, szemtanúja lett, mihamarabb segítséget kapjon.
Legyen bármilyen évszak, hónap, nap, vagy napszak, ők nem állnak meg, mindig fogadják a hívásfogadó központból továbbított bejelentéseket. Így volt ez a kerek évfordulón és így lesz ez év végi ünnepek idején, karácsonykor és szilveszterkor, újévkor is.
Békés VMRFK