Változások a Békés Vármegyei Központi Kórház járóbeteg irányítási rendszerében

kórház, réthy pál Kiemelt képünk illusztráció! Fotó: Körös Hírcentrum

Új járóbeteg irányítási rendszer kerül bevezetésre a Békés Vármegyei Központi Kórház tagkórházaiban – erről az intézmény a honlapján adott tájékoztatást.

hirdetés

Mint írják, országos felmérések adatai azt mutatják, hogy betegek számára az egyik legfontosabb tényező az egészségügyi szolgáltatások elérhetőségének javítása. Ennek érdekében az EFOP-1.9.6-16-2017-00001 azonosító számú „Elektronikus egészségügyi ágazati fejlesztések” című projekt egyik alprojektjeként valósította meg az Országos Kórházi Főigazgatóság a Járóbeteg Irányítási Rendszert. Ehhez a rendszerhez csatlakozott a Békés Vármegyei Központi Kórház két Tagkórháza is. A bevezetendő járóbeteg irányítási rendszerrel reményeik szerint gyorsulni fog a betegfelvétel folyamata, rövidülni fog a várakozás, és csökken a bejelentkezésre fordított idő.

hirdetés

A betegirányítási rendszer alkalmazásával

hirdetés
  • a szakrendelések kizárólag előzetes, telefonos időpontfoglalás után vehetők igénybe,
  • a szakellátás sorszámhúzás és betegfelvételi irodában történő adategyeztetést követően kezdhető meg.

Amennyiben időpontot szeretne foglalni az új rendszerbe bevont munkahelyekre, kérik, hívja a +36 66 555-444 telefonszámot. A telefonszám minden munkanap 07.00 órától 15.00 óráig folyamatosan hívható, a munkatársak a szabad időpontokra előjegyzést biztosítanak.

Időpont kéréshez az alábbi dokumentumokra lesz szükség, a hívást megelőzően kérik előkészíteni:

  • TAJ kártyára
  • ha hozzátartozójának kéri az időpontot, akkor a beteg személyes okmányaira a pontos adatok egyeztetése miatt
  • beutalóra, a beutaló köteles ellátások esetében
  • korábbi ambuláns lapra, ha már járt az adott szakrendelésen

A telefon vonalak időszakos túlterheltsége miatt, javasolják, hogy a hívását 10:00-12:00 óra között próbálja ütemezni.

Szintén itt van lehetőség a korábban már megkért időpont lemondására, módosítására. Kérik, hogy amennyiben az egyeztetett időpontban nem tud megjelenni a szakrendelésen, azt jelezzék, hogy egy másik várakozó beteg számára helyet tudjanak biztosítani.

Annak érdekében, hogy az Intézmény elérhetőségét tovább tudják javítani, 2024. március 6-tól egy központi e-mail cím kerül bevezetésre. Ettől a naptól az idopontfoglalas@bmkk.eu e-mail címen várják a betegek jelentkezését az időpont kéréssel kapcsolatban.

Kérik, hogy időpontfoglaláshoz adja meg

  • pontos nevét,
  • TAJ számát, telefonszámát és azt, hogy
  • milyen szakrendelésre szeretne időpontot foglalni.

Beutaló köteles munkahely időpont foglalásához amennyiben papír alapú beutalóval rendelkezik, kérik, csatolja a beutalót is. Hozzátartozó részére történő időpont foglalás esetén a hozzátartozó adatait szükséges megadni.

Kérik, hogy a továbbiakban a rendszerbe bevont szakrendelések esetében ne az ott dolgozó asszisztenseket keressék az időpontok egyeztetése céljából, hanem a call center munkatársait.

SORSZÁM alkalmazása!

A rendszer bevezetésével párhuzamosan módosul a betegek intézménybe történő belépése is. A felsorolt épületekbe történő belépést követően a bejáratok mellett elhelyezett sorszámosztó automatánál sorszámot kell húzni, mellyel a behívás először a betegirányító pulthoz majd az adott szakrendelésre történik.

Néhány fontos általános tudnivaló:

  • Minden, a felsorolt épületekben ellátásra jelentkező betegnek sorszámot kell húznia. Kivétel a fekvőbeteg ellátásra érkezők, a Sürgősségi Betegellátó Osztályt felkeresők, vagy oda a Mentőszolgálattal érkező betegek. Nem szükséges továbbá sorszám a laboratóriumokba történő ellátáskor illetve a rendszerbe még nem bevont ellátásokra történő érkezéskor.
  • A betegellátás igénybevételére vonatkozó szabályok (beutalási rend, rendelési idő stb) a rendszer bevezetésével nem változnak, továbbra is a jogszabályi lehetőségek szerint biztosítottak szakellátásaink.
  • A bejáratoknál elhelyezett automaták önállóan használhatóak, azonban kezdetben a munkatársak is segítségükre lesznek az eligazodásban.
  • A recepciós pultokban minden esetben el fogják kérni TAJ számukat igazoló Hatósági igazolványukat, valamint Személyi igazolványukat, lakcímkártyájukat. Ezen okmányokat minden esetben szíveskedjenek magukkal hozni. Itt történik meg személyes adataik egyeztetését követően a kívánt szakrendelésre irányítás. A szakrendeléseken ezt követően azonnal láthatóvá válik, hogy megérkeztek az ellátásra.
  • Szeretnék felhívni a betegek figyelmét, hogy a sorszám nem jelent egyben sorrendiséget. A Betegszállítók által beszállított betegek, illetve a sürgősségi ellátást igénylő esetek ezt követően is elsőbbséget élveznek.
  • A rendszerbe rögzített betegeket a szakrendelésen dolgozó kollégák előre meghatározott időpontban (előjegyzés alapján) hívják be, de az előre ki nem számítható (sürgősségi) esetek miatt elképzelhető néhány perces eltérés.

A sorszámok húzását mindkét telephelyen segítik.

Betegfelvételhez az alábbiakat készítse elő:

  • TAJ kártya
  • személyi igazolvány
  • lakcímkártya
  • beutaló, ha beutaló köteles szakrendelésre érkezett vizsgálatra
  • korábbi ambuláns lap, ha már járt az adott szakrendelésen

A betegfelvétel során a munkatársaknak rögzíteniük kell egy telefonszámot, vagy e-mail címet (saját vagy kapcsolattartó).

A recepciós pultban dolgozó munkatársak segítséget nyújtanak továbbá a rendelések igénybevételének lehetőségeiről, idejéről, helyéről. Nem feladatuk orvosi tanács adása, nem jogosultak sürgősségi kérés elbírálására. Nincs betekintésük a betegdokumentációkba, így vizsgálati eredményről, leletről, véleményről sem tudnak felvilágosítást adni.

A várakozási idő csökkenése érdekében kérik, hogy az előjegyzési időpont előtt kb. negyed-fél órával érkezzen!

Az új rendszernek köszönhetően ugyanis minimálisra csökken a szakrendelés előtti várakozás időtartama, de a jogszabály által előírt jogviszony ellenőrzés miatt szükséges adminisztráció időt vesz igénybe, ezért javasolják, hogy az előjegyzési időpont előtt kb. negyed-fél órával érkezzen meg az Intézménybe. Mivel azonban a jövőben a szakrendelésre történő behívás az előre egyeztetett időpontban valósul meg nem szükséges az időpont előtt órákkal az épületben várakozni.

Az intézmény területén, a következő napokban több helyen tájékoztató táblák kerülnek kihelyezésre, amelyek segítséget nyújtanak a tájékoztatással, az új rendszer igénybevételével kapcsolatban.

2024. március 1-én az egyik legnagyobb betegforgalmat ellátó épület, a Pándy Kálmán Tagkórház Rendelőintézet tömbje az új rendszer szerint fogadja a szakellátásra jelentkezőket.

Dr. Réthy Pál Tagkórház Békéscsaba, Gyulai út 18: valamennyi szakrendelés bevonásra került az alábbiak kivételével:

  • központi laboratórium
  • radiológiai munkahelyek (röntgen, ultrahang, CT, MRI, mammográfia)
  • rehabilitációs szakrendelés.

Pándy Kálmán Tagkórház Gyula, Semmelweis utca 1:

  • Sebészeti tömb földszintjén található munkahelyek: Aneszteziológia ambulancia, Sebészet szakrendelés, Coloproctológia szakrendelés
  • Gyermekosztály és Szülészet-nőgyógyászat járóbeteg szakrendelései
  • A Klinikai onkológia és Sugárterápia osztály járóbeteg szakrendelései
  • A Rendelőintézet épületének szakrendelései

hirdetés