Új járóbeteg irányítási rendszer kerül bevezetésre a Békés Vármegyei Központi Kórház tagkórházaiban – erről az intézmény a honlapján adott tájékoztatást.
Mint írják, országos felmérések adatai azt mutatják, hogy betegek számára az egyik legfontosabb tényező az egészségügyi szolgáltatások elérhetőségének javítása. Ennek érdekében az EFOP-1.9.6-16-2017-00001 azonosító számú „Elektronikus egészségügyi ágazati fejlesztések” című projekt egyik alprojektjeként valósította meg az Országos Kórházi Főigazgatóság a Járóbeteg Irányítási Rendszert. Ehhez a rendszerhez csatlakozott a Békés Vármegyei Központi Kórház két Tagkórháza is. A bevezetendő járóbeteg irányítási rendszerrel reményeik szerint gyorsulni fog a betegfelvétel folyamata, rövidülni fog a várakozás, és csökken a bejelentkezésre fordított idő.
A betegirányítási rendszer alkalmazásával
- a szakrendelések kizárólag előzetes, telefonos időpontfoglalás után vehetők igénybe,
- a szakellátás sorszámhúzás és betegfelvételi irodában történő adategyeztetést követően kezdhető meg.
Amennyiben időpontot szeretne foglalni az új rendszerbe bevont munkahelyekre, kérik, hívja a +36 66 555-444 telefonszámot. A telefonszám minden munkanap 07.00 órától 15.00 óráig folyamatosan hívható, a munkatársak a szabad időpontokra előjegyzést biztosítanak.
Időpont kéréshez az alábbi dokumentumokra lesz szükség, a hívást megelőzően kérik előkészíteni:
- TAJ kártyára
- ha hozzátartozójának kéri az időpontot, akkor a beteg személyes okmányaira a pontos adatok egyeztetése miatt
- beutalóra, a beutaló köteles ellátások esetében
- korábbi ambuláns lapra, ha már járt az adott szakrendelésen
A telefon vonalak időszakos túlterheltsége miatt, javasolják, hogy a hívását 10:00-12:00 óra között próbálja ütemezni.
Szintén itt van lehetőség a korábban már megkért időpont lemondására, módosítására. Kérik, hogy amennyiben az egyeztetett időpontban nem tud megjelenni a szakrendelésen, azt jelezzék, hogy egy másik várakozó beteg számára helyet tudjanak biztosítani.
Annak érdekében, hogy az Intézmény elérhetőségét tovább tudják javítani, 2024. március 6-tól egy központi e-mail cím kerül bevezetésre. Ettől a naptól az idopontfoglalas@bmkk.eu e-mail címen várják a betegek jelentkezését az időpont kéréssel kapcsolatban.
Kérik, hogy időpontfoglaláshoz adja meg
- pontos nevét,
- TAJ számát, telefonszámát és azt, hogy
- milyen szakrendelésre szeretne időpontot foglalni.
Beutaló köteles munkahely időpont foglalásához amennyiben papír alapú beutalóval rendelkezik, kérik, csatolja a beutalót is. Hozzátartozó részére történő időpont foglalás esetén a hozzátartozó adatait szükséges megadni.
Kérik, hogy a továbbiakban a rendszerbe bevont szakrendelések esetében ne az ott dolgozó asszisztenseket keressék az időpontok egyeztetése céljából, hanem a call center munkatársait.
SORSZÁM alkalmazása!
A rendszer bevezetésével párhuzamosan módosul a betegek intézménybe történő belépése is. A felsorolt épületekbe történő belépést követően a bejáratok mellett elhelyezett sorszámosztó automatánál sorszámot kell húzni, mellyel a behívás először a betegirányító pulthoz majd az adott szakrendelésre történik.
Néhány fontos általános tudnivaló:
- Minden, a felsorolt épületekben ellátásra jelentkező betegnek sorszámot kell húznia. Kivétel a fekvőbeteg ellátásra érkezők, a Sürgősségi Betegellátó Osztályt felkeresők, vagy oda a Mentőszolgálattal érkező betegek. Nem szükséges továbbá sorszám a laboratóriumokba történő ellátáskor illetve a rendszerbe még nem bevont ellátásokra történő érkezéskor.
- A betegellátás igénybevételére vonatkozó szabályok (beutalási rend, rendelési idő stb) a rendszer bevezetésével nem változnak, továbbra is a jogszabályi lehetőségek szerint biztosítottak szakellátásaink.
- A bejáratoknál elhelyezett automaták önállóan használhatóak, azonban kezdetben a munkatársak is segítségükre lesznek az eligazodásban.
- A recepciós pultokban minden esetben el fogják kérni TAJ számukat igazoló Hatósági igazolványukat, valamint Személyi igazolványukat, lakcímkártyájukat. Ezen okmányokat minden esetben szíveskedjenek magukkal hozni. Itt történik meg személyes adataik egyeztetését követően a kívánt szakrendelésre irányítás. A szakrendeléseken ezt követően azonnal láthatóvá válik, hogy megérkeztek az ellátásra.
- Szeretnék felhívni a betegek figyelmét, hogy a sorszám nem jelent egyben sorrendiséget. A Betegszállítók által beszállított betegek, illetve a sürgősségi ellátást igénylő esetek ezt követően is elsőbbséget élveznek.
- A rendszerbe rögzített betegeket a szakrendelésen dolgozó kollégák előre meghatározott időpontban (előjegyzés alapján) hívják be, de az előre ki nem számítható (sürgősségi) esetek miatt elképzelhető néhány perces eltérés.
A sorszámok húzását mindkét telephelyen segítik.
Betegfelvételhez az alábbiakat készítse elő:
- TAJ kártya
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- beutaló, ha beutaló köteles szakrendelésre érkezett vizsgálatra
- korábbi ambuláns lap, ha már járt az adott szakrendelésen
A betegfelvétel során a munkatársaknak rögzíteniük kell egy telefonszámot, vagy e-mail címet (saját vagy kapcsolattartó).
A recepciós pultban dolgozó munkatársak segítséget nyújtanak továbbá a rendelések igénybevételének lehetőségeiről, idejéről, helyéről. Nem feladatuk orvosi tanács adása, nem jogosultak sürgősségi kérés elbírálására. Nincs betekintésük a betegdokumentációkba, így vizsgálati eredményről, leletről, véleményről sem tudnak felvilágosítást adni.
A várakozási idő csökkenése érdekében kérik, hogy az előjegyzési időpont előtt kb. negyed-fél órával érkezzen!
Az új rendszernek köszönhetően ugyanis minimálisra csökken a szakrendelés előtti várakozás időtartama, de a jogszabály által előírt jogviszony ellenőrzés miatt szükséges adminisztráció időt vesz igénybe, ezért javasolják, hogy az előjegyzési időpont előtt kb. negyed-fél órával érkezzen meg az Intézménybe. Mivel azonban a jövőben a szakrendelésre történő behívás az előre egyeztetett időpontban valósul meg nem szükséges az időpont előtt órákkal az épületben várakozni.
Az intézmény területén, a következő napokban több helyen tájékoztató táblák kerülnek kihelyezésre, amelyek segítséget nyújtanak a tájékoztatással, az új rendszer igénybevételével kapcsolatban.
2024. március 1-én az egyik legnagyobb betegforgalmat ellátó épület, a Pándy Kálmán Tagkórház Rendelőintézet tömbje az új rendszer szerint fogadja a szakellátásra jelentkezőket.
Dr. Réthy Pál Tagkórház Békéscsaba, Gyulai út 18: valamennyi szakrendelés bevonásra került az alábbiak kivételével:
- központi laboratórium
- radiológiai munkahelyek (röntgen, ultrahang, CT, MRI, mammográfia)
- rehabilitációs szakrendelés.
Pándy Kálmán Tagkórház Gyula, Semmelweis utca 1:
- Sebészeti tömb földszintjén található munkahelyek: Aneszteziológia ambulancia, Sebészet szakrendelés, Coloproctológia szakrendelés
- Gyermekosztály és Szülészet-nőgyógyászat járóbeteg szakrendelései
- A Klinikai onkológia és Sugárterápia osztály járóbeteg szakrendelései
- A Rendelőintézet épületének szakrendelései