MÁV: csaknem 1 millió vendége volt az Utasellátónak tavaly

utasellátó Fotó: mavcsoport.hu

Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas vett igénybe a fedélzeti éttermekben és a bisztrókocsikban – közölte a MÁV vasárnap.

Naponta száznál több vonatban közlekedik étkező- vagy prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsi a nemzetközi és a belföldi járatokban. A Budapestet a vidéki nagyvárosokkal, például Debrecennel, Miskolccal, Péccsel, Szegeddel összekötő belföldi IC-kbe kapcsolt hazai gyártású IC+ prémium- és bisztrószakaszos kocsikban az Utasellátó jellemzően hideg italokkal, egyszerűbb ételekkel, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat, az étkezőkocsikban pedig éttermi a színvonal és a kínálat – írták.

Tavaly hamburgerből 22 ezret adtak el, felszolgáltak csaknem 10 ezer adag gulyáslevest, 4000 adag marhapörköltet és 5800 adag csirkepaprikást, több mint 280 ezer korsó sört, a csokirolóból pedig csaknem 70 ezer fogyott el – ismertette a közlekedési társaság.

A közlemény szerint a turisztikai szezonban is népszerű volt az Utasellátó szolgáltatása a balatoni és a nemzetközi járatokon. Nyáron a főváros és Keszthely között ingázó Balaton InterCityk étkezőkocsiján csaknem 45 ezer, a Kék Hullám IC-k bisztrókocsiján pedig több mint 21 ezer tranzakció történt.

A Budapest és Split közötti Adria IC-k étkezőkocsiján négyezren vettek ételt vagy italt, a legnépszerűbbek a hamburgerek voltak, és az utasok csaknem 6500 korsó sört is elfogyasztottak.

A mai Utasellátó szervezet jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat 76 éve, 1948. novemberében jött létre; 2020 óta pedig a megújított Utasellátó Igazgatóság több mint 400 munkatársa foglalkozik a vasúti vendéglátási szolgáltatások tervezésével, szervezésével és napi szintű megvalósításával – tájékoztatott a vasúttársaság.

MTI