Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas vett igénybe a fedélzeti éttermekben és a bisztrókocsikban – közölte a MÁV vasárnap.
Naponta száznál több vonatban közlekedik étkező- vagy prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsi a nemzetközi és a belföldi járatokban. A Budapestet a vidéki nagyvárosokkal, például Debrecennel, Miskolccal, Péccsel, Szegeddel összekötő belföldi IC-kbe kapcsolt hazai gyártású IC+ prémium- és bisztrószakaszos kocsikban az Utasellátó jellemzően hideg italokkal, egyszerűbb ételekkel, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat, az étkezőkocsikban pedig éttermi a színvonal és a kínálat – írták.
Ez is érdekelheti
Elkötött egy traktort, azzal ment haza Kevermesről KétegyházáraTavaly hamburgerből 22 ezret adtak el, felszolgáltak csaknem 10 ezer adag gulyáslevest, 4000 adag marhapörköltet és 5800 adag csirkepaprikást, több mint 280 ezer korsó sört, a csokirolóból pedig csaknem 70 ezer fogyott el – ismertette a közlekedési társaság.
A közlemény szerint a turisztikai szezonban is népszerű volt az Utasellátó szolgáltatása a balatoni és a nemzetközi járatokon. Nyáron a főváros és Keszthely között ingázó Balaton InterCityk étkezőkocsiján csaknem 45 ezer, a Kék Hullám IC-k bisztrókocsiján pedig több mint 21 ezer tranzakció történt.
A Budapest és Split közötti Adria IC-k étkezőkocsiján négyezren vettek ételt vagy italt, a legnépszerűbbek a hamburgerek voltak, és az utasok csaknem 6500 korsó sört is elfogyasztottak.
A mai Utasellátó szervezet jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat 76 éve, 1948. novemberében jött létre; 2020 óta pedig a megújított Utasellátó Igazgatóság több mint 400 munkatársa foglalkozik a vasúti vendéglátási szolgáltatások tervezésével, szervezésével és napi szintű megvalósításával – tájékoztatott a vasúttársaság.
MTI