Akkora, mint egy kétszáz forintos érme, ereje mégis egy bivalyéval vetekszik annak a mágnesnek, amivel egy bolgár férfi manipulálta a menetíró készülékét.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei egy bolgár teherautót tereltek le az M1-es sztráda egyik pihenőhelyére, amely a bemutatott okmányok alapján Hollandiába tartott a platón lévő áruval.
Az ellenőrzéskor a sofőr láthatóan feszült volt, kezdetben kétségbe vonta azt, hogy az egyenruhások jogosultak a kontroll elvégzésére, majd, amikor a sofőr vezetési- és pihenőidejét vizsgálva észlelték a járőrök, hogy a készülék folyamatos pihenőidőt rögzít, egyre idegesebb lett. Különféle színes történeteket adott elő, annak meghibásodásáról, de a pénzügyőrök hamar rájöttek, hogy mi okozta a feszült pillanatokat: egy apró mágnes, amit a sebességváltó jeladóján találtak. Elmondta, hogy a mágnest ő maga helyezte fel Budapesten egy parkolóban, azért, hogy vezetési időt spóroljon.
A pénzügyőrök közigazgatási hatósági eljárást indítottak, és a pénzbírság megfizetéséig „parkolópályára” küldték a járművet egy visszatartó végzés kíséretében. A gépjárművezető reggelig várakozott, majd – sűrű elnézéskérések közepette, az előző napi viselkedése miatt –kifizette a mintegy egymillió forint bírságot, és folytatta útját.
A tényleges vezetési idő meghamisítása vagy eltitkolása veszélyes minden közlekedésben résztvevőre! A mágnes felhelyezésével vagy egyéb manipulációs eszközökkel a gépkocsivezetők időt akarnak nyerni, amely rendkívül kockázatos, hiszen nem a gépjárműveknek kell pihennie, hanem a járművet vezető sofőröknek.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felhívja a fuvarozók figyelmét, hogy a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben foglalt (egyes) szabályok betartását a NAV is jogosult ellenőrizni, amelynek értelmében –jogsértés esetén, a jogszabályhoz tartozó rendelet alapján – pénzbírságot szabhat ki.