A magyar e-kereskedelem az import miatt volt erős tavaly

e-kereskedelem, felsőoktatási, ügyintézési, munkavállalók, ingyenes, Kréta, távmunkáról, szja, okmányok, ösztöndíjrendszer, hitelesíteni, telefon, online, internet, jogi tanácsadás Illusztráció: Pixabay.com

A magyar e-kereskedelem 2024-ben 1900 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el. Ez csaknem 15 százalékos növekedés, melyből 17 százalékot, 330 milliárd forintot az import generált – derült ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásból.

Az MTI-nek küldött csütörtöki közleményük szerint míg a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni, addig az import 17 százalékot. Az online rendelések negyede már automatákon keresztül jut el a vásárlókhoz. A kutatás szerint a teljes forgalmon belül az egy kínai cég dominál. Az óriás 2024-ben több mint 9 millió megrendelést teljesített mintegy 110 milliárd forint értékben. Az aktív vásárlói bázisa pedig elérte az 1,8 millió főt. Az online vásárlók harmadának ott van a hozzá tartozó applikáció a telefonján. A vevők 77 százaléka az olcsóbb, kedvezőbb árak miatt vásárolt innen. De sokan a nagyobb választék, az egyszerű vásárlási folyamat és a magyar nyelvű weboldal miatt (is) őket választották.

hirdetés

A kutatás szerint a jelenleg is aktív 4,2 milliós magyar online vásárlói bázis három csoportba sorolható: a ritkán vásárlók (31 százalék), az eseti vásárlók (38 százalék) és a rendszeres vásárlók (31 százalék). Az online rendelések 39 százalékát már bankkártyával vagy egyéb digitális fizetéssel egyenlítik ki. Míg az utánvétes tranzakciók aránya 61 százalék. Az elemzés szerint a hazai vásárlók árérzékenysége, a globális szereplők kedvező árai és szolgáltatási színvonala nagy nyomást helyeznek a magyar kereskedőkre, akik technológiai fejlesztésekkel, innovatív stratégiákkal és fokozott marketingtevékenységgel próbálják felvenni a versenyt.

MTI

hirdetés