A Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium kilencedik osztályos tanulói vehettek át laptopokat az intézményben, amelyeket a Klebelsberg Központ és a kormányzat együttműködése révén kaptak meg.
Egy nagyszabású projektről van szó, melynek keretében elkezdődött minden általános és középiskolás diák felszerelése egy jó minőségű eszközzel – árulta el dr. Malatyinszki Anita, az iskola megbízott intézményvezetője. Első körben a kilencedikesek kapnak a gépekből, összesen 69-en. Emellett 20 laptop marad még az iskolában, melyeket többek között a kompetenciamérésekre is tudnak majd használni. Következő körben az ötödik osztályos tanulók kapnak ilyen hordozható eszközöket, valószínűleg még ebben a tanévben.
Ez egy felmenő rendszerű projekt, tehát a következő tanévben ismét az ötödikesek és a kilencedikesek kapnak laptopokat. A folyamat elindításában nagy szerepet játszott a pandémia miatti online oktatás bevezetése is. Szerencsére a Belvárban kevés olyan tanuló volt, akinek az otthoni oktatáshoz ne lett volna megfelelő eszköze, nekik az iskola tudott biztosítani laptopokat vagy tableteket egy korábbi projektnek köszönhetően.
Bár most jelenléti oktatás van, egyes elemeket megtartottak a pedagógusok az online módszerek közül. Például házi vagy szorgalmi feladatokat gyakran adnak ki úgy, hogy azt online is meg tudják oldani a diákok. Órák keretében is többször használhatják a tanulók az okostelefonjaikat feladatmegoldásra. Ha pedig ott lesz a diákoknál a laptop, akár órai jegyzetelésre is használhatják majd – emelte ki a megbízott intézményvezető.
Az online oktatási időszakokról, a bevetett módszerek hatékonyságáról annak idején a diákok véleményét is kikérték. Ők a legcélravezetőbbnek az élő, videós formájú órákat tartották, így elvárás is lett a pedagógusok felé, hogy legalább az óraszámok felét ilyen formában, élő kapcsolattal tartsák. Ezt is színesíthették projektekkel, videókkal. Az eredményekről szólva dr. Malatyinszki Anita elmondta, hogy több diák kinyílt ebben az időszakban, jobb jegyeik születtek, mint korábban. Voltak, akiknek nem lettek jobb eredményei, és olyanok is, akik ugyanazt a szintet tartották, mint a hagyományos oktatás során. Viszont az nagyon megviselte a fiatalokat, hogy nem találkozhattak egymással.