Békés vármegyében csalás áldozata lett két nő, akik előfizetnek egy olyan szolgáltatást, amelynek segítségével tévéműsorokat, filmeket lehet nézni. Azzal tévesztették meg őket, hogy a szolgáltató cég nevében, SMS-ben közölték velük: a legutóbb számlázott díjat nem fizették be.
A Békéscsabai Rendőrkapitányságra az elmúlt napokban két feljelentés érkezett arról, hogy az egyik streaming szolgáltató nevében küldött SMS-ekkel károsítottak meg olyanokat, akik egyébként előfizetők, tehát a megnevezett szolgáltatónál igénybe veszik a lehetőséget, hogy az internet segítségével filmeket, tévéműsorokat nézzenek.
A +33 611618860-as számról érkezett rövid szöveges üzenetekben közölték velük, hogy a legutóbbi befizetésüket elutasították, ezért szükség van az előfizetői adataik frissítésére, megerősítésére. Olyan weboldalakra navigálták őket, amelyek megtévesztésig hasonlítottak a streaming szolgáltató valódi weboldalára. Először a belépési azonosítójukat és a jelszavukat kellett megadniuk, majd a bankkártyájuk adatait, CVC kódját, érvényességi idejét és telefonszámukat kérték.
Az újkígyósi és békéscsabai előfizetők, miután végigértek a folyamaton, a bankjuktól kaptak értesítéseket arról, hogy rögtön az adatkérés után egy másik országban fizettek a kártyájukkal. Egyikük számláját 104, a másikukét 510 ezer forintnak megfelelő euróval terhelték. Mindkét esetben a bank biztonsági rendszere is észlelte a gyanús tranzakciókat.
A rendőrség mindenkit arra kér, hogy mielőtt az idegen számról érkező SMS-ekre reagál, megadja a személyes adatait, banki kódjait, tájékozódjon! Az ezeknél az eseteknél megnevezett streaming szolgálatóval kapcsolatosan az interneten számos híradás található, amelyben felhívják a figyelmet a csalásra. Tanácsos tehát a szolgáltató ügyfélszolgálatán érdeklődni, vagy az interneten egy egyszerű kereséssel megnézni, hogy korábban mások kaptak-e már hasonló üzenetet, váltak-e már így bűncselekmény áldozatává.
Police.hu