Komoly döntéseket hoznak a nyolcadikosok az első félévben

nyolcadikosok Fotó: Körös Hírcentrum

Az új tanévre ismét fali pályaorientációs naptárt készített a Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara a vármegyei nyolcadikosok számára. A továbbtanulás előtt álló fiataloknak a jövőjük szempontjából rendkívül fontos év az utolsó, hiszen már szeptembertől el kell gondolkodniuk azon, hogy hol tanulnak tovább, milyen képzést, szakmát választanak. A részletekről Mészárosné Szabó Annát, a kamara szakképzési osztályvezetőjét kérdeztük a Körös Hírcentrum stúdiójában.

Míg a korábbi esztendőkben diáknaptárt, tavaly már az osztálytermekbe elhelyezhető, fali, JóPálya-naptárt készített a gyerekeknek és az osztályfőnöküknek a Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara. Mivel tetszett a diákoknak ez a formátum, idén is ezzel folytatták a szakemberek, feltöltve a leghasznosabb határidőkkel, eseményekkel. Szeptember első napjaiban az iskolákba is került a naptár vármegyeszerte. Szerepel benne, hogy meddig kell jelentkezni a középiskolákba, mikor lehet várni az eredményeket, továbbá megtalálhatóak benne a Békés vármegyei szakképző intézmények elérhetőségei.

hirdetés

A szakemberek azt tapasztalják, hogy a szülőket egyre nehezebb megszólítani, aminek több oka van. A családok megélhetése egyre nehézkesebb, így a figyelmüket is egyre kevésbé kelti fel a diákok továbbtanulása, szakmaválasztása. Ráadásul úgy érzik, hogy 4-5 év elteltével talán már teljesen más szakma iránt lesz nagyobb kereslet, ez szintén nehezíti a döntést.

A korábbi évek gyakorlatát követve számtalan formában igyekszik tanácsot adni a vármegyei kamara kollektívája a nyolcadikos fiataloknak az első félévben. Tartanak szülői értekezleteket, szerveznek látogatásokat különböző cégekhez, illetve akár személyes tanácsadást is tartanak. Kint lesznek Békéscsabán októberben a pályaválasztási vásáron, ott szintén lehet tőlük kérdezni.

Emellett a tavaszi időszakban rendszeresen meghirdették a JóPálya vetélkedőt, ezt idén őszre tették a szervezők. Kifejezetten azzal a céllal hívták életre, hogy megszólítsák azokat a diákokat, akik kevésbé járnak versenyekre, nem éltanulók, és nagy valószínűséggel a szakképzés felé orientálódnak majd. Azonban a megmérettetés szervezésekor is olyan akadályba ütköztek, mint a pályaorientáció során, vagyis nehezen érik el a fiatalokat. Csupán a legaktívabb pedagógusok nevezték a diákjaikat a versenyre, így újabb módokat kell találjanak a tanulók elérésére.

A Mészárosné Szabó Annával készült interjút itt hallhatják: