Lázár János: Békéscsaba központi szerepe erősödni fog a jövőben

lázár Fotó: Körös Hírcentrum

Lázár János építési és közlekedési miniszterrel egyeztetett október 25-én Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere, valamint a város vezetése. Szó esett többek között útfejlesztésekről, valamint a pályaudvar átalakításáról szóló beruházásról is.

Lázár János látogatásával egy rendkívüli lehetőség nyílott meg Békéscsaba számára – kezdte az egyeztetéssel kapcsolatban tartott sajtótájékoztatót Szarvas Péter. A háromórás megbeszélés alatt számos témát érintettek, ezzel egy új fejezet kezdődhet el a város számára. A fejlődéshez nélkülözhetetlenek a fejlesztési tervek, ezek két nagy kategóriába sorolhatók Békéscsaba esetében. Egyrészt szó esett a város gazdasági erejének, másrészt az itt nyújtott szolgáltatások színvonalának növeléséről.

hirdetés

A miniszter megosztotta, jelen körút során, amely Békéscsabát is magában foglalta, mintegy 10-12 várost keresnek fel. Az Alföld területén több település fejlesztése is napirenden van, ezek bekötése az országos vérkeringésbe elengedhetetlen. Az M44 gyorsforgalmi út építése már több éve zajlik, nagy változást hozva a térség közlekedésébe, elérhetőségébe. De az Alföld városait idővel egymással is szeretnék összekötni, kialakítva több tengelyt. Az M44-est meghosszabbítják Újszalonta felé, ennek nyomvonalát ki is jelölték a nap során.

Az M47-es megépítésére kiadták már a tervezési megbízásokat, ez a következő két évben Békéscsabától Szeghalom felé el fog indulni, a vége Debrecen lesz. Szó esett az egyeztetésen a déli elkerülőről, ezzel egy körgyűrű jön létre a város körül, a többi útfejlesztéssel együtt. A repülőtér átalakítása ismét terítékre került, a kifutópályát mindenképpen meghosszabbítanák, a létesítmény alkalmas lesz katonai használatra is. Az szintén kiderült, hogy az állami tulajdonú belterületi úthálózat felújítására, újjáépítésére 25 milliárd forintra lenne szükség, ezt a Berényi út felújításával kezdik. A többi útszakaszt rangsorolják, és ahogy forrás lesz rá, sorban felújítják őket.

Szó volt a megbeszélésen a MÁV és a Volán helyzetéről, a tömegközlekedés fejlesztéséről. Jövőre igyekeznek javítani a vasúti kocsik minőségén, átstrukturálni a vonatközlekedést ebben a régióban. A helyi tömegközlekedésben működő autóbuszok szintén idősek, 15 évesek, ezeket igyekeznek folyamatosan újabbakra cserélni, legalább 8 évesekre. A pályaudvar felújításáról szintén egyeztettek. Terveznek országos szinten egy olyan átalakítást, amely után a pályaudvarok több kiskereskedelmi egységgel, kisebb üzletekkel várnák az utazókat, hasonlítva egy bevásárló központra.

 

hirdetés