Újabb lépést tett a MÁV-csoport a lassújelek felszámolása felé a Dél-Alföld egyik legforgalmasabb vasútvonalán. A június 21. óta tartó teljes kizárásos vágányzár augusztus 15-én éjfélkor véget ért a Hódmezővásárhely–Orosháza közötti szakaszon.
A Szeged–Hódmezővásárhely–Orosháza–Békéscsaba vasútvonal a térség egyik legfontosabb közlekedési folyosója, amelyet évente közel egymillió utas vesz igénybe. Az elmúlt években azonban a pályahibák miatt egyre több lassújelet kellett bevezetni, így a menetrendszerűség mindössze 60–70 százalékos volt.
Ez is érdekelheti
Ötből négyen fennakadtak a drogteszten MezőberénybenA most zárult felújítás során a vasutas szakemberek ágyazatcserét, vasúti átjárók karbantartását, valamint új kitérők és biztosítóberendezési elemek beépítését végezték el. A munkálatokat nehezítette, hogy a nyári aszályos időjárás miatt az aljnövényzet és a tarló többször is kigyulladt, emiatt egyes feladatokat még a következő hetekben fejeznek be. Ezek azonban már nem akadályozzák a forgalmat.
A MÁV tájékoztatása szerint októbertől fokozatosan 80 km/órára emelik a megengedett sebességet azon a szakaszon, ahol eddig csak 60 km/órával haladhattak a vonatok. A vasúttársaság ettől a menetrendszerűség és az utasok elégedettségének további javulását várja.