A megyében eddig tizenegy integrált kormányzati ügyfélszolgálati iroda nyitotta meg kapuját, melyek közül a békéscsabai 2014-ben, a gyulai és orosházi pedig 2015. január végén kezdte meg működését. Április végén Szeghalmon és Gyomaendrődön történt meg az átadás, majd Mezőkovácsházára, Sarkadra, Dévaványára, Tótkomlósra, Békésre, végül Szarvasra került sor.
A Mezőberényi Kormányablak szükségességét a település lakosságszáma és szakmai érvek indokolták. A városban működő okmányiroda 2015. évi ügyszáma több mint 16000 db volt, a Békési Járási Hivatal teljes ügyszámának pedig 35%-a Mezőberényben és a hozzátartozó két településen – Köröstarcsa, Kamut – keletkezett. Az újonnan kialakítandó Kormányablaknál több mint 14 ezer lakos intézheti majd ügyeit.
A kiépítési munkák, valamint a bútorbeszerzés költségeit Mezőberény Város Önkormányzata vállalta. A beruházás teljes költsége több mint 32 millió forint. A Kormányablak működtetése az átadást követően a Békés Megyei Kormányhivatal és a Békési Járási Hivatal feladata lesz.
A mezőberényi kormányablak előreláthatóan 2016. szeptember 1-től tudja fogadni az ügyfeleket a Polgármesteri Hivatal udvarán, a leendő Mezőberény, 56-os emléktér 1. alatt.