Sainz: Oda kell figyelnünk a Force Indiára

Fotó: Tajthi Andrea

Carlos Sainz szerint a Force India annak ellenére veszélyt jelent a Renault által jelenleg birtokolt konstruktőri negyedik helyre, hogy Spa előtt lenullázták a pontjaikat.

Öldöklő küzdelem zajlik a rangos konstruktőri negyedik helyért a 91 pontos Renault, a 76 pontos Haas és – talán – az 58 pontos McLaren között. Sokáig a Force India is tűzközelben volt, ám az augusztusi tulajdonosváltást követően a silverstone-i alakulat hivatalosan új csapatként vesz részt a bajnokságban, aminek eredményeképpen megfosztották őket az addig megszerzett 59 pontjuktól. Sergio Pérez és Esteban Ocon azonban mindössze két futam alatt visszatornázta 32-re az egyenleget, és csak a szingapúri rajtblamán múlt, hogy léptek fel a negyvenes kategóriába.

„A célunk a negyedik hely, és ha nem vették volna el az eddigi pontjaikat, a tiszta teljesítmény alapján már előttünk lennének” – ismerte el Sainz. „Oda kell figyelnünk a Force Indiára; többször eljátszották már, hogy a szezon második felében, amikor kapnak egy kis plusz anyagi támogatást, felélednek, és most is ezt láttuk. Szingapúrban arra számítottunk, hogy előttük leszünk, de nem ez történt.”

A Force India év elején pénzügyi gondokkal küszködött, aminek egyenes kihatása volt a fejlesztésekre (pontosabban azok késlekedésére és hiányára), mivel a mérnökök által megálmodott terveket a külső beszállítók nem voltak hajlandóak legyártani, amíg nem kapták meg a megfelelő ellenszolgáltatást. A Lawrence Stroll által elnökölt konzorcium közbelépése óta azonban megindult a fejlesztésvonat: a Force India Szingapúrra számos aerodinamikai újítással érkezett, Pérez és Ocon pedig az időmérőn könnyedén maguk mögé utasították a Renault-kat. A franciák ezzel szemben már javában 2019-re koncentrálnak, és habár Szingapúrra ők is némi nyalánksággal érkeztek, azok közel sem voltak annyira hatékonyak, mint rózsaszín riválisaiké.

„Tudjuk, hogy az autónk erős a lassú kanyarokban” – fűzte hozzá Sainz, aki pontosan emiatt szemlélte csalódottan a Force India teljesítményét. „Alacsony tempó mellett meglehetősen sok tapadást és aerodinamikai terhelést generálunk, de azzal is tisztában vagyunk, hogy a többi csapathoz képest a mi autónknak nem fekszenek annyira a rázókövek és aszfaltegyenetlenségek – talán ez a legnagyobb gyengeségünk jelenleg. Emellett a motor is fontos szerepet játszik: mi leragadtunk a B-specnél és nem tudtunk sokat fejleszteni, míg a többiek hatalmasakat léptek előre. Mindent megteszünk, hogy megőrizzük a negyedik helyet, de nagyon kemény utolsó futamokra számítunk.”

Forrás: Racingline.hu

Szóljon hozzá!

72 − = 68