Dakar: újítások pro és kontra

Fotó: Opel Dakar Team

Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő.

Javában zajlanak az előkészületek a 2020-as Dakar ralira, amelyen jó néhány újítás várja a versenyzőket, ha nem lenne elég, hogy vadonatúj helyszínen, Szaúd-Arábiában rendezik meg a viadalt, vagyis a helyi versenyzőkön kívül senki sem ismeri majd az ottani körülményeket.

Az idei résztvevők – így a pályafutása legjobb eredményét beállítva a 20. helyen végző Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős is – tájékoztatást kaptak az újításokról, hogy tudják, mire számíthatnak.
A fentieken kívül például üzemanyag-támogatásra, arra, hogy elengedik a szervizjárművek extra kompköltségeit, és támogatják a dél-amerikai versenyzők járműveinek szállítását. Huszonöt százalékos kedvezményt kapnak az újonc női csapatok, és a friss dakarosok egyébként is olcsóbban nevezhetnek. Minden nap végi táborban felépítenek egy dobogót, hogy megünnepeljék a sivatagi show hőseit. Az idei szisztémát továbbfejlesztve a versenyből kieső pilóták (kivéve azokat, akik egészségügyi ok miatt álltak ki) kapnak egy úgynevezett Joker-lehetőséget, és ha rendbe hozták a járművüket visszaállhatnak a versenybe. Attól kezdve viszont más mezőnyben értékelik őket.

„A szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy vonzóvá tegyék a versenyzők számára a szaúd-arábiai viadalt, ez látszik az újításokból – mondta Szalay Balázs, aki tizennégy alkalommal állt rajthoz a Dakaron és kilencszer célba is ért. – Tetszenek az ötleteik, kivéve Joker-lehetőséget, mert számomra a régi Dakar volt az igazi, amelyen ha reggel nem voltál ott a rajtnál, kiestél. Ez mindenkit arra ösztönzött, hogy foggal-körömmel küzdjön. Tudom, persze, hogy a jokerezőket külön értékelik, de mégis, a Dakaron szerintem csak az érjen célba, aki végigküzdi a távot.”

Opel Dakar Team

Szóljon hozzá!

38 − = 31