Valódi párbeszéd a Nemzeti Pedagógus Kar kihelyezett ülésén

pedagógus Fotó: Körös Hírcentrum

Szakmai fórumot, kihelyezett ülést tartott Békéscsabán a napokban a Nemzeti Pedagógus Kar. Előadásokat hallhattak az érdeklődők az oktatást érintő változásokról, valamint szekcióüléseken pedagógusi eszmecserékre is lehetőséget biztosított a rendezvény.

A fórumot megelőző sajtótájékoztatón Horváth Péter, a kar elnöke megosztotta, időről időre ellátogatnak egy-egy megyébe, hogy beszélgessenek a helyi vezetőkkel. Akár tankerületi vagy szakképzési centrumi vezetőről legyen szó, az óvodától a szakképzési intézményeken keresztül a középiskolákig. Ilyenkor tájékoztatják is őket és az érdeklődő pedagógusokat arról, hogyan működik a kar, mivel foglalkoznak, milyen aktualitásaik, és milyen fejlesztési terveik vannak.

A fórum megnyitóján dr. Sióréti Gabriella, a Nemzeti Pedagógus Kar Békés megyei elnöke elsőként felvázolta a megjelenteknek, pontosan miért és hogyan jött létre a szervezet. Kiderült, hogy véleményező, javaslat- és ajánlattevő feladatai, lehetőségei vannak, 2013-ban hívták életre.

Őt követően Mucsi Balázs, a Békéscsabai Szakképzési Centrum főigazgatója köszöntőjében hangsúlyozta, azért tartotta fontosnak a fórumon való részvételüket, a helyszín biztosítását, mert az intézmény minden olyan társadalmi, civil, és szakmai szervezetnek igyekszik jó együttműködő partnere lenni, amellyel értéket tudnak teremteni. Amikor az első fórumon részt vett, egy kellemes eszmecserében lehetett része. Meg is fogalmazódott a gondolat, hogy a megyeszékhelyen is szükség lenne egy hasonló kezdeményezésre. Úgy látja, a megye egységes, egységesen tudnak gondolkodni.

Két előadás és négy szekció szerepelt a programban, mindezt azért, hogy valódi párbeszéd jöhessen létre a kar képviselői és a pedagógusok között. Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár beszélt a köznevelés aktualitásairól, Horváth Péter pedig a kar véleményét osztotta meg bizonyos kérdésekben. Ezután következtek az ülések, óvodai, általános iskolai, gimnáziumi és szakképzési szekciókban. Így az elnökségi tagok személyesen is találkozhattak és beszélgethettek Békés megye pedagógusaival. A kar is azon elvek alapján igyekszik működni, hogy a pedagógusok véleményét, javaslatait összefogja és továbbítja az illetékes minisztériumoknak, hivataloknak.

Horváth Péter előadásában érintette a nyári jogszabályváltozásokat, a pedagógus életpályát, a Nemzeti alaptantervet, a külföldi nyelvtanulás problémaköreit és a 2020-as felvételi eljárás változásait. Dr. Maruzsa Zoltán előadásával kapcsolatban megosztotta, főként a jövő köznevelési stratégiájáról tájékoztatta az érdeklődőket. Egy új uniós tervezési ciklus indult el, jelenleg a tervezési folyamatok zajlanak. Átnézik, milyen új feladatokkal, kihívásokkal kell mindenképpen foglalkozni. Ilyenek a humánerőforrás, a továbbképzések, tantervek, valamint többek között a modern infrastruktúra biztosítása.