Elindult a mentők munkáját segítő ÉletMentő mobilalkalmazás

Fotó: MTI/Mónus Márton

Elindult a mentők munkáját segítő ÉletMentő elnevezésű mobilapplikáció, amely gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a mentőhívást a segítségre szorulók számára – jelentették be az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a fejlesztő cég közös csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.


A mentők azt kérik töltsék le az ÉletMentő elnevezésű mobilapplikációt a Play Áruházból vagy az App Store-ból. Az SMS-es regisztrációt követően érdemes kitölteni a személyes felhasználói profilt.

Adjuk meg a születési évünket, a TAJ-számunkat és az állandó lakcímünket. Ezenkívül bevihetjük a rendszerbe, hogy milyen betegségünk van, milyen gyógyszereket szedünk, mire vagyunk allergiásak és hogy milyen idegen nyelvet beszélünk.

Ha nagy a baj, elég a kijelző közepén lévő piros „MENTŐK” gombra rányomni három másodpercig. Ekkor azonnal hívás indul a mentők felé és a diszpécser már az előtt látja a velünk kapcsolatos információkat, így például a pontos tartózkodási helyünket és a fentebb sorolt adatainkat, hogy mi megszólalnánk a telefonban.


Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója azt mondta, hogy az alkalmazás megkönnyíti a mentők riasztását és az ő munkájukat is, mert a diszpécser azonnal látja az előre feltöltött egészségügyi adatokat és a bajban lévő pontos helyzetét. Az alkalmazás elsősegélynyújtáshoz szükséges információkat is tartalmaz, és egyebek mellett megmutatja a segítségre szorulóhoz legközelebb eső gyógyszertárt, egészségügyi ellátóhelyet is – ismertette.

A főigazgató hangsúlyozta: az OMSZ-nek jelenleg a technológia fejlődése jelenti a legnagyobb kihívást, a következő öt év legfontosabb célja ezért az, hogy a technológia vívmányait használva könnyebbé tegyék a mentők munkáját.
Budai J. Gergő, az applikációt kifejlesztő Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy az alkalmazás a legkritikusabb pillanatokban nyújt segítséget. Gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a segélyhívást, hiszen egy gombnyomással hívhatók a mentők, és a bajbajutottak gyors, pontos megtalálását is segíti.

Kifejtette: az applikáció Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban már működik, ikonos kialakításának köszönhetően pedig az is tudja használni, aki nem beszéli az adott nyelvet vagy állapota miatt nem tud beszélni.
Az alkalmazás Android és iOS rendszeren is elérhető, valamint minden mobilhálózaton működik. A híváskezdeményezés és az adatküldés ingyenes – tette hozzá.

A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: az innováció nem ér semmit, ha nem elérhető széles körben, a cég ezért arra törekszik, hogy az innovatív technológiai megoldásokat a közjó szolgálatába állítsa. Filip Malenak, az applikáció fejlesztője elmondta, Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban eddig már több mint egymillióan töltötték le az életmentő applikációt. A magyar alkalmazással ezekben az országokban is lehet segítséget hívni.

Az ÉletMentő applikáció az összes magyarországi mobilszolgáltató ügyfelei számára ingyenesen elérhető a Play Áruházból és az App Store-ból.

MTI