Márciusban folytatódik a magyar részvétellel zajló nemzetközi közlekedési hatósági ellenőrzéssorozat a hazai utakon. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által koordinált közúti műszaki, megfelelőségi vizsgálatok célja a közlekedésbiztonsági kockázatot jelentő személy- és áruszállító járművek kiszűrése és szankcionálása.
Magyarország rendszeresen részt vesz a 14 európai ország közlekedési hatóságait tömörítő Euro Contrôle Route (ECR) együttműködés havi-kéthavi gyakoriságú ellenőrzéseiben. A tavaly lebonyolított hét akció során hazánkban összesen közel 7800 személy- és áruszállító járművet, több mint 5500 teherautót és több mint 2200 buszt vizsgáltak meg, ezek közül minden tízedik problémásnak bizonyult.
Ez is érdekelheti
Három rendőrségi intézkedés egy nap alatt Gyulán és SarkadonFebruár után az idei második nemzetközi ellenőrzéssorozatban is dolgoznak a magyar szakemberek a hazai autópályákon és főutakon 2020. március 10. és 12. között. A tematikus ellenőrzés során a hatóság munkatársai a gépjárművek általános műszaki állapotát, előírásoknak való megfelelőséget vizsgálják. A vizsgálat kiterjed a menetíró készülékek ellenőrzésére, a vezetési és pihenőidők betartására is. Ha a műszaki, biztonsági és környezetvédelmi tulajdonságokra vonatkozó rendelkezések megsértésének mértéke ezt indokolttá teszi, az eljáró hatóság a szabályszegő járművet a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig visszatartja.
Az idei első, februári akcióban több mint 1300 teherautót és autóbuszt vizsgáltak meg a szakemberek. 156 jármű kapcsán találtak kisebb-nagyobb problémákat. A magyar közlekedési hatóság a közúti közlekedésbiztonság javítása, a balesetek megelőzése és a szabálykövető vállalkozások védelme érdekében az ECR 2020-ra tervezett hét nemzetközi ellenőrzésének mindegyikében szerepet vállal – tájékoztatott az ITM Kommunikáció.










