Folyamatosan állnak forgalomba a hazai gyártású IC+ kocsik

IC+ kocsik, vasútvonal, helyfoglalás MÁV Fotó: MÁV (illusztráció)

Már hét új belföldi IC+ kocsi közlekedik a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon. Mindegyik kocsi a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba és az utasok nélküli próbaüzem után kapta meg a hatósági engedélyt. Majd állhatott forgalomba.

A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját. A projekt a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban. 2019 augusztusában hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása kezdődött meg költségvetési és vállalati források felhasználásával a MÁV-START Szolnoki Járműjavítójában. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el. Az első belföldi IC+ kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban álltak forgalomba február közepén. Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését. További megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, a tárca jövőképe szerint a gazdaságnak magyarnak, high-technek és zöldnek kell lennie. Az IC+ kocsik kiállják ezt a próbát. Hiszen saját fejlesztésben és gyártásban készülnek, műszaki színvonaluk és áruk nemzetközi szinten is versenyképes. Vonzóbbá teszik a környezetkímélő vasúti közlekedést. Az államtitkár hozzátette: jelenleg belföldön, a Budapest-Nyíregyháza-Miskolc-Budapest és a Budapest-Békéscsaba-Lökősháza vonalakon szállít utasokat a tavaly nyáron elkészült 20, nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi is.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel a szolnoki járműjavítóban az április 14. és május 4. közötti időszakra hozták előre a szokásos nyári üzemszünetet. Ezzel az intézkedéssel is védve a munkavállalók egészségét. Az IC+ kocsik gyártásához szükséges alkatrészek rendelkezésre állnak. Így a leállást követően folytatódnak a munkálatok. A már elkészült belföldi kocsik forgalomba helyezése folyamatos, ma a hetedik is útnak indult a szombathelyi vonalon – tájékoztatott az ITM Kommunikáció.