ITM: a vírusválság nem írja felül a közúthálózat-fejlesztési terveket

Békés, útfelújítások, közúthálózat, beruházás Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: NIF Zrt.

A vírusválság nem írja felül a magyarországi közúthálózat fejlesztésével kapcsolatos terveket, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) meghatározó célja továbbra is változatlan, kiemelt törekvés a megyei jogú városok és a kiemelt gazdasági területek bekapcsolása négysávos utakkal a gyorsforgalmi hálózatba – jelentette ki az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán Zalaegerszegen.

hirdetés

Mosóczi László a mintegy 13 milliárd forintból induló zalaegerszegi új városépítési program bejelentése kapcsán beszélt arról, hogy az elmúlt évtized elején 10 megyeszékhely volt bekötve a gyorsforgalmi utak hálózatába. Mostanra ez a szám már 13, és év végéig 14-re nő Eger bekötésével. Békéscsaba, Szolnok, Kaposvár és Zalaegerszeg felé is zajlanak a kivitelezési munkák. Az idén elkészül az M76-os Zalaegerszeg előtti bevezetője és az M7-es autópályától Balatonszentgyörgyig tartó szakasza – közölte az államtitkár.

hirdetés

Kifejtette: a koronavírus-járvány és a veszélyhelyzeti intézkedések a védekezés első szakaszában “nem okoztak jelentős késedelmet a hazai közlekedésfejlesztésben”. Fokozott elővigyázatosság mellett folyamatosan zajlottak az építkezések. A veszélyhelyzet fokozatos enyhítésével egyre több helyen indulhatnak új építkezések. E beruházások “érdemben járulnak hozzá a magyar építőipari vállalatok talpon maradásához”.

A megyeszékhelyek bekapcsolása mellett kiemelt cél a gyorsfogalmi utak elvezetése a határokig. Figyelembe véve a szomszédos országok fejlesztéseit is. Míg 2010-ben három országhatár volt elérhető négysávos úton az M1, az M5 és az M7 autópálya jóvoltából, azóta elkészült az M43 Arad irányába, az M15 bővítése Pozsony felé, valamint az M70-es bővítése Szlovénia irányába. Nyáron várhatóan átadják M4-es autópálya újabb szakaszát. Ez Nagyvárad irányába biztosít összeköttetést – jelezte Mosóczi László.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a meglévő közutak állapotának folyamatos javításáról is gondoskodnak. Az elmúlt évtizedben a közel 32 ezer kilométer országos közúthálózatból 6 ezer kilométernyi újult meg a Magyar Közút beruházásaként. A veszélyhelyzeti intézkedések az útfelújításokat sem hátráltatták. A jelentősen visszaesett forgalom miatt a munkavégzés még biztonságosabbá is vált. Zala megyében 13 szakasz rendbetétele folyik, a 23 kilométernyi útfelújítás több mint 5 milliárd forintba kerül – tette hozzá.

Forrás: MTI

hirdetés