Soha nem látott mértékű járdafelújítás és -építés indul Békéscsabán!

Magyar Közút, útfelújítás, önkormányzati Kiemelt képünk illusztráció! Fotó: Pixabay.com

A Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg az „Egyes térségi fejlesztési igények támogatásáról” szóló, 1746/2020 (XI. 11.) számú kormányhatározat.

A rendelkezés érinti Békéscsabát, ugyanis a rendeletben szereplő projektek között a harmadik legnagyobb összeggel, 2 349 000 000 forinttal támogatja a kormány a megyeszékhely járdafejlesztését.

hirdetés

A kormányrendelet Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény 1. melléklet IX. Helyi önkormányzati támogatásai fejezet címrendjének 35. Kiemelt beruházási feladatok támogatása címmel, valamint a mellékletben szereplő alcímekkel történő kiegészítését rendeli el.

A határozat végrehajtásáért felelős a pénzügyminiszter és a belügyminiszter, annak végrehajtási határideje azonnaliként van megjelölve. Ez azt jelenti, hogy az egyedi költségvetési támogatás, a támogatói okirat kiadását követően folyósítható a kedvezményezett települési önkormányzatok számára.

A kormányhatározattal kapcsolatban Herczeg Tamás, Békéscsaba országgyűlési képviselője így fogalmazott:

„Az ipari parkok, kerékpárutak, sportlétesítmények, kulturális és turisztikai célú beruházások megvalósítása mellett úgy gondolom, egy település akkor tud igazán modern, a mindennapokban élhetőbb, komfortosabb és barátságosabb lenni, ha a járdáin nem kell bukdácsolni, és jól használhatók babakocsival, kerekesszékkel, kisgyerekeknek és időseknek egyaránt. Ezért az elmúlt hónapokban számos egyeztetést folytattam egy, a városban megvalósítandó nagy járdaépítési programról a Miniszterelnökség, a Pénzügyminisztérium és a Belügyminisztérium vezetőivel és most beszámolhatok a jó hírről: a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint Békéscsaba kétmilliárd-háromszáznegyvenkilencmillió forintot fordíthat járdafelújításra és –építésre.

Ez, a mostani számítások szerint kb. 180 utcában (ezekből 22-ben már rendelkezésre állnak a kiviteli tervek) 80 km hosszúságot meghaladó járdafelújítást és építést jelent (nagyobbrészt felújítást). Az érintett szakaszok összességében egy olyan hosszú járdát alkotnának, amelyen Békéscsaba határától, közel a Tiszáig sétálhatnánk…

A fejlesztési forrás viszonyításaként: a rendszerváltozás óta mindössze két évben fordított 200-200 millió forintot a békéscsabai önkormányzat a járdák rendbehozatalára, azóta nem volt olyan év, amikor ez az összeg a százmilliót meghaladta volna. Ebben az évben pl. nem tudott költeni a város a járdái rendbetételére. A pénz hamarosan megérkezik az önkormányzat számlájára, és hozzá lehet kezdeni a sokezer ember életét befolyásoló munkához!”