Kötelező a maszkviselés a NAV ügyfélszolgálatain személyes ügyintézés esetén

maszkviselés, maszkfajták, háziorvosok, maszkok, Polgármesteri Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Pixabay

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain 2021. november 15-étől kötelező a maszkviselés személyes ügyintézés esetén – közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.

Kiemelték, az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett érdemes a NAV online szolgáltatásait használni. Kifejtették, a NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető. Magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük. Példaként említik, hogy az online nyomtatványkitöltő alkalmazással a magánszemélyek – többek között – beadhatják a VISSZADO-nyilatkozatot is. A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek.

Hozzátették, számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is. Ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon. A NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere ingyen hívható a 06-80/20-21-22 telefonszámon. Hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható. Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon – tájékoztatott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Forrás: MTI


Kövessen minket Facebookon!