Március 29-én átadták a Digitális Jólét Program szakmai támogatásával és koordinációjával létrejött Digitális Tudásközpontot Békésen, amelyet az átadást követően a Békés Városi Kulturális Központ, Könyvtár, Múzeum és Sport Nonprofit Kft. üzemeltet majd. Robotika, virtuális valóság, automatizáció, mesterséges intelligencia – a XXI. század legmodernebb vívmányai, amelyeket hamarosan testközelből ismerhetnek meg a Békésről és a régióból érkező érdeklődők. Az elsősorban iskolás korú gyermekeket és a fiatal felnőtt korosztályt célzó oktatási és szórakoztató központ a digitalizáció világába vonja be a fiatalokat.
A már működő Digitális Jólét Program Pontok (DJP Pontok) tapasztalatait felhasználva 2022-ben 6 vidéki városban (Békés, Kaposvár, Kecskemét, Nyíregyháza, Oroszlány és Veszprém) Digitális Tudásközpontok létesülnek, amelyek felszerelését, kialakítását, szakmai támogatását és koordinációját a Digitális Jólét Program látja el. A beruházás értéke összesen 2,4 milliárd forint.
A Békés belvárosában található, az önkormányzat tulajdonában lévő épület korábban Civil Házként működött, amely a helyi civilszervezeteknek biztosított kulturált közösségi teret a programjaik megtartásához, működésük biztosításához. Békés Város Önkormányzata az épület fenntartójaként 2020-ban a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében pályázati mintegy 35,9 millió forint értékű épületenergetikai fejlesztést hajtott végre, az épületre napelemes rendszer került felhelyezésre, valamint akadálymentesítés is történt. 2021-ben Békés Város Önkormányzata további 16 millió forintot fordított az épület korszerűsítésére.
Ennek köszönhetően egy modern, a mai kor elvárásainak megfelelő épületben nyitja meg kapuit a Digitális Tudásközpont. A városból és a régióból érkező diákokat és tanáraikat áprilistól várják a központ oktatói egy-egy rendhagyó informatikaóra vagy – szakkör keretein belül, addig egyelőre – előzetes bejelentkezés után – csak felnőttek látogathatják.
Az iskolák számára díjmentes órákon a tanulók megismerhetik Bodrit, a robotkutyát; kipróbálhatják, hogy milyen minirobotokat programozni vagy akár 3D-ben is tervezhetnek, nyomtathatnak kisebb ajándéktárgyakat, és a virtuális valóság világába is betekintést nyerhetnek.
A Digitális Tudásközponthoz forduló fiatalok a jövőben a legújabb karriertervezési diagnosztikai eszközök és szakértők által alkalmazott professzionális módszertanok segítségével felmérhetik készségeiket és kompetenciáikat. Az elemzés eredményei olyan pályaorientációs javaslatot alapoznak meg, amelynek köszönhetően a tervezésben résztvevő pályakezdő a számára ideális karriert tervezheti meg.
A fentieken kívül a Digitális Tudásközpont nem csak a gyerekek, hanem a fiatal felnőttek és az aktív idősebb korosztály számára is számos programmal készül, hiszen a digitális kultúrával való ismerkedés és az abba való integráció nem lehet korfüggő.