A vasútvonal-fejlesztés jól halad, azonban a Modern Városok Programot át kell tervezni. Ezekről is beszélgettünk Herczeg Tamás országgyűlési képviselővel a Körös Hírcentrum stúdiójában.
Szeptemberben a parlamenti munka is folytatódhatott, számos témát tárgyaltak már meg a képviselők. Szó esett például nemzetközi szerződésekről, békemissziókról. De egyeztettek állami beruházásokról, építkezésekről szintúgy. Fontos napirend volt a dohányzás visszaszorítása, vagy éppen az agráriummal kapcsolatos több törvény módosítása, jogszabály hatályba léptetése. A lakosság jelentős részét érinti, hogy elfogadták a minimálbér és a garantált bérminimum emelését, előbbi bruttó 266.800 Ft-ra, utóbbi ugyancsak bruttó 326.000 Ft-ra emelkedik. Ráadásul az emelés már december elsejétől életbe lép.
Áder János korábbi köztársasági elnök tartott előadást Békéscsabán a klímavédelem témájában a közelmúltban, ehhez kapcsolódva beszélgettünk a képviselővel a környezetvédelemhez kapcsolódó régiós fejlesztésekről. A Modern Városok Program keretében például elindult a geotermikus rendszer kiépítése, más pályázatok finanszírozásával energetikai fejlesztések, nyílászárócserék történtek. Mindez azzal a céllal, hogy a város intézményei egy energiatakarékosabb működésre állhassanak át. Emellett modernizálták a városi közvilágítást, létrehoztak napelemparkokat. A zöldítés, fásítás szintén folyamatos a megyeszékhelyen, ez pedig többek között jelentősen hozzájárul a levegő tisztaságához is.
A Modern Városok Programnál maradva Herczeg Tamás kifejtette, átvizsgálja a kormányzat, hogy az egyes projektek hol tartanak, melyek azok, amelyek plusz forrás bevonásával még megvalósíthatóak, és melyek azok, amelyeket el kell engedni az áremelkedések miatt. Kiemelte, hogy abban a szegmensben, ahol vállalkozói bevonás szükséges, nagy elmaradások vannak Békéscsabán, mint például a mezőgazdaságot érintő feldolgozó üzemek esetében.
A fejlesztések tekintetében kiemelendő még a Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonal korszerűsítése, a 120-as vasútvonal kétvágányúsítása zajlik. Az európai vasúti hálózatba illeszkedve ez a szakasz hozzájárul majd a gyorsabb személy- és teherszállításhoz is. Ezzel akár a vállalkozások számára szintén vonzóbbá téve ezt a régiót.
A teljes interjút itt hallgathatják meg: