Árokba hajtott egy autós tegnap délután 16 óra 15 perc körül Sarkadkeresztúr külterületén.
Az autót vezető férfi egy jobbra ívelő kanyarban veszítette el az uralmát a kocsija felett, majd a bal oldalon letért az útról és az árokban felborult. A mellette ülő felesége és a hátul ülő két gyermeke is megsérült. Ugyanezen a napon 20 óra 30 perc körül Tarhos közelében szintén egy jobb kanyarban sodródott ki egy személygépkocsi. A sofőr, miután lement a baloldali útpadkára, visszakormányozta a kocsit az útra, ám ekkor összeütközött a szemből érkező személygépkocsival. A balesetben négyen sérültek meg.
Mindkét szerencsétlenség a helyszínelés elsődleges adatai szerint azért történt, mert az autók vezetői nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően választották meg a sebességet.
A rendőrség közölte: esős, ködös, csúszós úton a megszokottnál jóval körültekintőbb vezetésre van szükség. Ilyenkor nem kell feltétlenül a megengedett sebességgel hajtani! Az útburkolat csúszóssá válik, különösen eső kezdetén, amikor a felgyülemlett szennyeződések feloldódnak. Ilyenkor a tapadás jelentősen romlik, a fékút meghosszabbodik, a jármű könnyebben megcsúszhat.
Ködben és rossz látási viszonyok között kevesebb idő van reagálni, megállni egy hirtelen felbukkanó akadály előtt, ezért indokolt a sebesség csökkentése és a megszokottnál nagyobb követési távolság tartása. Felázott útpadka, vízátfolyások és útburkolati hibák tovább növelik a baleset bekövetkezésének kockázatát. Egy hirtelen kormánymozdulat, vagy intenzív fékezés könnyen azt eredményezheti, hogy jármű letér az útról.
A sebességet mindig az aktuális körülményekhez igazítsák, ne a szokásaikhoz vagy a jelzőtáblákon szereplő értékekhez! Ami száraz úton biztonságos, az csúszós burkolaton már veszélyes lehet. A kopott gumiabroncs, nem megfelelő világítás vagy párás szélvédő tovább rontja a biztonságos közlekedés esélyét. Ne feledjék, a közlekedési balesetek jelentős része megelőzhető lenne, ha az időjárási és útviszonyok diktálnák a tempót – írja Facebookon a Békés vármegyei rendőrség.











