Az iskolai erőszak visszaszorítására indít kampányt a Cartoon Network a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületével (OFOE) összefogva – közölte a csatornát tulajdonló Turner cég közép-kelet-európai marketing- és pr-menedzsere szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
Az Aki ver, az nem haver című kampány célja, hogy felhívja a felnőttek figyelmét a gyerekek közötti bántalmazás megállításában viselt felelősségükre – hangsúlyozta Nicolette Ehrlich.
A kampánnyal kapcsolatos 2017-es kutatás szerint a 6-12 éves korosztályban a bántalmazások túlnyomó többsége az iskolában történik. Ezért kifejlesztettek a tanárok számára egy olyan tanagyagot, amely segít közérthető, játékos és informatív formában tanítani a gyerekeket a szolidáris, baráti, toleráns viselkedés alapjaira, az internetes viselkedés etikettjére – tette hozzá.
A tananyag az OFOE ajánlásával és segítségével több ezer pedagógushoz jut el elektronikus formában, valamint különböző szakmai fórumokon, konferenciákon.
Táler Orsolya, a Kék Vonal ügyvezetője arról beszélt, hogy a kampányoknak köszönhetően egyre több gyerek szerez tudomást arról, hogy fizikai és szóbeli bántalmazása esetén az éjjel-nappal hívható lelkisegély-szolgálatukhoz is fordulhat. A hívások alapján is elmondható, hogy a 6-12 éves korosztály az estek döntő részében az iskolában találkozik zaklatással, amely sokszor online is folytatódik – fűzte hozzá.
Szekszárdi Júlia, az Osztályfőnökök Országos Szövetségének elnöke azt mondta, hogy a kifejlesztett tananyag alapján a pedagógusoknak fel kell készíteniük a gyerekeket a várható gondokra, esetleg bántásokra, azok kezelésére. Ennek első lépése a gyerekek pozitív énképének, belső stabilitásának megerősítése. Ez azonban akkor járhat eredménnyel, ha maga a pedagógus is stabil személyiség, nyitott, asszertív és megfelelően felkészült a váratlan helyzetek kezelésére – mutatott rá az elnök.
Forrás: MTI