A szakképzés teljes megújításának részeként március elsején munkába állnak a szakképzési centrumok kancellárjai – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a kancellári rendszer bevezetése a szakképzésben is a felelős, átlátható és professzionális gazdálkodást szolgálja. Hangsúlyozzák, a kormány célja, hogy a magyar fiatalok a munkaerőpiacon keresett szaktudással és képesítéssel kerüljenek ki a szakképzésből. A kancellári rendszer bevezetése eredményesen támogatja a szakképzési centrumok főigazgatóit elsődleges feladatuk ellátásában, az intézmények oktatási színvonalának hatékony felügyeletében – írja közleményében a szaktárca.
Kiemelték, a pályázati úton kiválasztott, felkészült kancellárok az intézmények menedzserszemléletű működtetését biztosítják, az egyre összetettebb szakmai tevékenységet gazdasági eszközökkel támogatják. A rendszer bevezetése garanciát jelent a közpénzekkel való felelős, átlátható és elszámoltatható gazdálkodásra is. A minisztérium 41 szakképzési centrumban írt ki pályázatot a kancellári státusz betöltésére, amely 39 helyen eredményesen zárult. A kancellárok átvették megbízásukat, és a korábbi terveknek megfelelően március elsejével munkába állnak.
A törvényi előírásoknak megfelelően a be nem töltött helyekre hamarosan új pályázati kiírások jelennek meg – közölte az ITM.