Madártávlatból láthatják a most épülő hidat, amely Békés és Jász-Nagykun-Szolnok megyét köti majd össze.
Az új Körös-híd Kunszentmárton közelében található, az épülő M44-es, 2X2 sávú gyorsforgalmi út környezetében. Felépítését tekintve, vasbeton és acél ívhíd szerkezet, 450 méter hosszan nyúlik egyik parttól a másikig.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a 2X2 forgalmi sávos, 110 km/h tervezési sebességű M44 két ütemben történő megépítésével, megvalósul Békéscsaba bekötése a hazai gyorsforgalmi úthálózatba. Az első ütemben a 62 kilométeres Tiszakürt-Kondoros szakaszon, 4 külön szintű csomópont, 49 híd, 4 vadátjáró és 5 ökológiai átjáró kerül megépítésre. A fentebb említett hídon kívül, a szakaszon két kisebb híd is épül. A Dögös-Kákafoki főcsatorna és egy három nyílású a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett. Cserkeszőlő és Kondoros között egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki, míg Kardosnál üzemmérnökségi telep létesül.
A teljes beruházás befejezését követően az utazási idő Békéscsaba és Budapest között, várhatóan egy teljes órával csökkenni fog. Az M44 biztosítja a tranzitforgalom jelentős részének levezetését, így a környező településeken jelenleg csupán áthaladók, gyorsabban elérhetik ulticéljaikat.
2018 tavaszán megkezdődött a második ütemben megépülő Kondoros és Békéscsaba közötti, 18 kilométer hosszú szakasz építése is. A beruházás eredményeképpen az M44-es nem csak a Békés megyeiek előrehaladását szolgálja, hanem Jász-Nagykun Szolnok megye és a Tiszazug térségében élők számára is évtizedes álom valósul meg az út építésével. Ez az infrastruktúra-fejlesztés közlekedésbiztonsági szempontból fejlődést, gazdasági szempontból fellendülést hozhat az említett megyéknek.
https://www.facebook.com/boldog.istvan.ketpo/videos/620124958405596/