Az év színével kampányol a WWF Magyarország

wwf Forrás: WWF Magyarország

Az ötletet a Pantone és az év színe, az élő korall adta, a kezdeményezés a magyar WWF-től indult, a kommunikációért pedig a White Rabbit reklámügynökség felel – adta hírül honlapján a szervezet.

A Pantone Színintézet 2000 óta minden évben kiválasztja az év színét, hogy felhívja a figyelmünket arra, mennyire színgazdag világban élünk. A Pantone év végi színválasztása a divattól kezdve a lakberendezésen át az alkalmazott művészetekig minden iparágban komoly hatást gyakorol a termékek gyártására, csomagolására. Nem kevésbé a vásárlási szokásokra. 2014-ben a sugárzó orchideára esett a választás, 2016-ban a rózsakvarcra. Jövőre pedig az élő korall lesz az év színe a Pantone szerint.

„A természeti értékek létünk alapját jelentik. A tiszta levegő, ivóvíz, termőtalaj, gyógyszereink alapanyagai csak néhány azokból a szolgáltatásokból, amelyet a természet nyújt nekünk, emellett inspirál bennünket. Számtalan művészeti alkotás született már, amelyet a természet ihletett, ahogyan ezt a színválasztást is. Az élő korall választása közvetve az élővilág egyediségére, szépségére és különleges értékére is felhívja a figyelmet” – mondta Antal Alexa, a WWF Magyarország kommunikációs vezetője.

Leatrice Eiseman, a Pantone Színintézet igazgatója szerint a színek olyan lencsék, melyeken keresztül mi, emberek is megtapasztalhatjuk a minket körülvevő valóságot. Ez különösen igaz az élő korall esetében. Feltéve, hogy a korallzátonyok nem tűnnek el a Föld színéről a közeljövőben. „A korallok 50%-át már elveszítettük. És ha így folytatjuk, akkor néhány évtizeden belül a kihalás szélére juthatnak” – figyelmeztet Antal Alexa. Ez világméretű probléma, amely mindannyiunk életére komoly hatást gyakorol. A halak több mint 4 milliárd ember számára jelentenek fontos fehérjeforrást. A tengeri halaknak pedig több mint 25%-a a korallzátonyokhoz kötődik. Ráadásul a korallok hozzájárulnak tengeri ökoszisztémánk egészséges működéséhez. Ez az általunk belélegzett oxigén felét termeli, és a kibocsátott szén-dioxid negyedét elnyeli.

„Természetvédelmi munkája során a WWF védett tengeri területek kialakítását célozza, a halászat fenntarthatóbbá tételével elősegíti a tengeri élővilágra nehezedő terhek csökkenését, és olyan összefüggő korallzátonyok megőrzéséért küzd, mint az ausztráliai Nagy-korallzátony vagy a Belize Korallzátony. A korallok jelenléte mindannyiunk érdeke” – mondja Antal Alexa.

A kampány a korallok jövőjét boncolgató fiktív vízióval próbálja felhívni a figyelmet ennek a különleges tengeri élőlénynek a veszélyeztetettségére, amely egy reakció a 2019-es Pantone színválasztásra. A kampány kulcsképét Thirza Schaap Műanyagóceán című sorozatának egy csendélete adja. A WWF Magyarország #keeplivingcoral hashtaggel indította útjára a kezdeményezést a közösségi média oldalain.

Szóljon hozzá!

 

Please log in to vote

You need to log in to vote. If you already had an account, you may log in here

Alternatively, if you do not have an account yet you can create one here.