A Ferrari nem engedte előzni Leclercet, de már meg is magyarázták, miért

Fotó: Scuderia Ferrari

A Ferrari a 2019-es Forma-1-es Ausztrál Nagydíj utolsó köreiben arra utasította Charles Leclercet, hogy ne előzze meg az előtte haladó Sebastian Vettelt.

Az ifjú monacói első versenyét futotta a Ferrarinál, és a verseny végén teljesen utolérte a gumikkal küszködő négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt. Ehhez hozzátartozik, hogy a két pilóta más stratégián volt, és a német sokkal kopottabb gumikon körözött, mint csapattársa.

Leclerc tehát amikor utolérte Vettelt, rászóltak a fülére, hogy ne előzzön. Ugyan ezt a közvetítésben nem hallhattuk, de Leclerc megkérdezte a csapatot, hogy maradjon-e Vettel mögött. A csapat pedig azt válaszolta, hogy igen, és maradjon is le egy kicsit.

A szezon előtt már több szó esett a csapatsorrend kérdésköréről, akkor Binotto azt mondta, hogy szabad a verseny, ám ha kétértelmű szituáció adódik, akkor Vettelt támogatják. Leclerc a versenyen azt csinálta, amit csapata kért tőle, visszavett és behozta az autót ötödiknek. Egyébként a hétvége korábbi szakaszában már ő is megszólalt a témában, és tényleg úgy járt el a versenyen, ahogy akkor mondta.

A Ferrari első embere, Mattia Binotto nem sokkal a nagydíj után megmagyarázta, miért folyamodtak csapatutasításhoz.

„Sebastiannak nem volt meg az a tapadása a közepes gumikon a kiállás után, amire számított, és Verstappen meg is előzte. Ezután eldöntöttük, hogy csak behozzuk az autót. Ő beosztotta a gumikat a végéig, mi pedig 10 körrel a vége előtt határoztuk el, hogy nem vállalunk semmilyen kockázatot, tartjuk a pozíciót, és pontokat szerzünk.”

Binotto hozzátette, hogy a döntés nem volt nehéz: „Seb a gyenge tapadás miatt kontrollálta a tempót, tényleg csak behozta az autót. Charles remek második etapot teljesített, viszont nem volt értelme kockáztatni, amúgy sem az első helyért harcoltunk.”

Leclerc szombaton nem volt elégedett magával, csapatfőnöke viszont egész hétvégén az volt vele.

„Tetszik a viselkedése pilótaként és csapatjátékosként egyaránt. Nagy segítség a csapatnak. Mindenben kiveszi a részét, a legjobbját nyújtja, motiválja a mérnököket, hogy jobb autót fejlesszenek. Szerintem, ha megnézzük a hétvégéjét, elég erősnek tűnik. Az időmérője nem volt tökéletes, de ezzel tisztában van. A Q1-ben és Q2-ben jól ment, a Q3 nem volt tökéletes. Összességében viszont tényleg jó hétvégéje volt. Jó volt a második etapja is a versenyen. Elégedett vagyok tehát a hozzáállásával. Ez a kezdet, de egy remek kezdet.”

Racingline.hu

Szóljon hozzá!

52 + = 60