Megkezdődött a Sarkadi Járási Hivatal bővítése 580 millió forintos állami beruházásból. Az eddig különböző épültekben folyó hivatali ügyintézés ezentúl egy helyen fog történni.
2015-ben nyílt meg a Sarkadi Járási Hivatal székhelyén a Kormányablak, ami azóta rengeteg ügyfélnek nyújtott segítséget, hiszen nem kell átjárni Gyulára ügyet intézni. Ez nagy könnyebbséget jelent az ott lakóknak. A Kormányablak megnyitása óta átlagosan heti 500, havonta körülbelül 2000, éves szinten pedig 25 ezer ügyfél fordult meg itt. A napokban a 100 ezredik ügyfelet köszönthették. A Sarkadon élő 13 éves Kóra Kornél édesanyjával együtt érkezett, hogy személyi igazolványt készíttessen, ugyanis lejárt az okmány érvényességi ideje. Egy csokoládékból álló ajándékcsomaggal, valamint egy oklevéllel köszöntötték a fiatalt.
„A 100 ezer egy óriási szám mióta a hivatal megnyitotta a kapuit. Sarkadnak van 10 ezer lakosa. Ha minden egyes lakos az újszülöttől kezdve a legidősebb emberig 10 alkalommal jelent volna meg, akkor jutunk el a 100 ezredik emberig – mondta el Dr. Kovács József országgyűlési képviselő. „Tehát valami olyan dolog történt, ami szerintem jó irányba terelte a folyamatokat. És az ügyfelek elégedettsége 90% fölötti.”
2013 előtt dr. Kovács Józsefnek és az akkori kormánynak köszönhetően Sarkad is járási központ lett – folytatta dr. Mokán István, Sarkad polgármestere. Ez azért fontos, mert 2007 előtt a nehezebb sorsúaknak, a munkanélkülieknek vagy éppen földhivatali ügyeket intézőknek Gyulára kellett átjárni.
„Egyrészt nagyon nagy érték rejlik abban, hogy itt helyben igénybe vehetők a szolgáltatások. Másrészt pedig abban, hogy közel 50 főt foglalkoztat a járási hivatal. A meglévő infrastruktúra, ami mind humán erőforrásban, mind tárgyi felszereltségben kiválóan felszerelt, azt jelzi, hogy folyamatosan gazdagszik a település, épül-szépül a város.”
A nap folyamán bemutatták az új, folyamatban lévő beruházást is, ami állami forrásból valósulhatott meg. A járási hivatal eddig széttagoltan működött, öt különböző helyen lehetett ügyeket intézni. Ezért döntött úgy a kormány, hogy a Szent István tér 7. szám alatti épületét bővíti egy új szárnnyal. 1300-1400 négyzetméteres területen folyik az építkezés, mintegy 600 millió forint értékben, ami azt jelenti, hogy minden helyet, ami nem ezen a telephelyen van – a földhivatal, a foglalkoztatási osztály, a gyámhatóság ezentúl egy épületben fog működni.
„A teljes körű ügyintézés, ami a járási hivatallal működik, egy összevont, összeépített 2100 négyzetméteres területen fog megvalósulni, modern, kényelmes körülmények között. Magába foglalva a Sarkad, és környéke, valamint a határon túli ügyintézéseket is” – mondta el dr. Kovács József országgyűlési képviselő.
„Nemzetpolitikai kérdés is a Sarkadi járási hivatal működése” – emelte ki dr. Mokán István. Hiszen Nagyszalontáról, Sarkad testvérvárosából is rengetegen járnak ide ügyet intézni, a környező települések lakossága 25 000 főt számlál, Sarkadon pedig 10 000-en élnek. Emiatt annyira nagy jelentőségű a hivatal működése valamint hogy köszönthették a 100 ezredik ügyfelüket.
Több felújításon is átesett a Sarkadi Járási Hivatal épülete: a tetőszerkezetét 2014-ben újították fel, 2015-ben megnyílt a Kormányablak, továbbá 2016-ban és 2017-ben energetikailag is korszerűsítették az épületet. A mostani beruházás műszaki átadása év végére várható, és 2020 első negyedévében vehetik használatba az épület új szárnyát.