Herczeg Tamás: az alsóbbrendű utak fejlesztése is tervben van

herczeg Fotó: Körös Hírcentrum

A napokban egy bejárás keretében az M44-es egy újabb épülő szakaszát mutatták be a sajtó képviselőinek, általuk pedig az érdeklődőknek. De nemcsak az M44-es esetében beszélhetünk útfelújításról, fejlesztésről. A részletekbe Herczeg Tamás országgyűlési képviselő avatta be tudósítónkat.

hirdetés

Az M44-es egyes szakaszainak építése folyamatosan reflektorfényben van. Ezért is döntöttek úgy, hogy a sajtón keresztül lehetőséget biztosítanak a lakosságnak a Kondoros és Békéscsaba között épülő szakasz megtekintésére. 2021 januárja a cél, addig kell papírforma szerint elkészülnie, viszont a kedvező időjárási körülményeknek köszönhetően jól halad a kivitelezés. A régészeti feltárással elkezdődött a munka a Fürjesi elkerülőn is. Ráadásul Tiszakürttől szintén folytatódik tovább a fejlesztés. Egyelőre úgy látszik, hogy ha 2022-ig az M44-es szakaszai elkészülnek, akkor nem lesz összekötve az M5-össel. De a távlati cél az, hogy ehelyett a majd készülő M8-assal kötik össze. Ha ez pedig idővel túlságosan távlati lesz, akkor a 44-es út fennmaradó szakaszát tervezik felújítani, ezzel is biztonságosabbá téve a közlekedést.

hirdetés

Az M47-es szintén szerepel a köztudatban mint megvalósítandó útvonal. Ez a Debrecen-Békéscsaba közötti út is remélhetőleg idővel gyorsforgalmivá válik. Debrecen és Berettyóújfalu között elkészült az autópálya, Békéscsaba és Berettyóújfalu, valamint Békéscsaba és Szeged között is elkezdték az útvonal tervezését. Viszont a közbeszerzés, a környezetvédelmi hatástanulmány, a kisajátítás, a tervek elkészítése mind igen időigényes folyamat. Az M44-es eddigi szakaszának fizetőssé válásáról annyit árult el Herczeg Tamás, hogy a jelenlegi információk alapján jövő évtől fizetős lesz, ugyanazokkal a szabályokkal, amelyek a többi gyorsforgalmi útra is vonatkoznak.

hirdetés

Középtávú cél az alsóbbrendű utak fejlesztése is. Az autópálya-építési hullám nehezíti a harmad-, negyedrendű utak felújítását, hiszen véges az útépítési kapacitás. A következő években 3200 milliárd forintot terveznek költeni (jórészt nemzeti forrásból) autóút-, autópálya-fejlesztésre. Ebbe beletartozik a rossz minőségű utak javítása, kerékpárutak építése és a járdák fejlesztése is.

A Herczeg Tamással készült interjút itt meghallgathatják:

 

Kapcsolódó tartalom:

hirdetés