Az alábbiakban változtatás nélkül közöljük Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzatának közleményét.
Az élet-és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány (COVID-19 fertőzés) megelőzése, terjedésének megakadályozása, a hivatal ügyfelei és munkatársai egészségének megóvása, és a Hivatal működőképességének biztosítása érdekében az alábbi intézkedések kerülnek 2021. október 29-től bevezetésre a Polgármesteri Hivatalban történő ügyfélfogadás és ügyintézés rendjét illetően:
1. Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala továbbra is határozatlan ideig szünetelteti a személyes ügyfélfogadást. Az ügyfelek tájékoztatásra kerülnek, hogy ügyeiket a hivatal digitális platformjain, azaz ügyfélkapun, telefonon vagy e-mailben intézzék.
2. Az 1. ponttól eltérően a jogszabály alapján kizárólag személyesen intézhető alábbi ügyekben az ügyfelek tájékoztatásra kerülnek, hogy időpont foglalása céljából előzetesen egyeztessenek az ügyintézőkkel a megadott telefonszámokon:
– teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat megtétele, ha a szülés várható időpontja 2 hónapon belül van,
– halottvizsgálati bizonyítvány leadása:
– szociális ügyek meghatározott köre.
A Hivatal ügyintézői kizárólag időponttal és békéscsabai lakcímmel rendelkező ügyfeleket fogadhatnak, az ügyfélfogadás kizárólag a jelen utasításban megváltozott ügyfélfogadási időben történhet.
3. Ügyfélfogadás:
Hétfő: 9-11 óra
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 13-15 óra
Csütörtök: 9-11 óra
Péntek: nincs ügyfélfogadás
4. Tekintettel a koronavírus fokozódó terjedésére, október 29. napjától az ügyfelek kizárólag maszkban léphetnek be és tartózkodhatnak a Polgármesteri Hivatal épületében.
A Polgármesteri Hivatal épületeinek bejáratain a maszk viselési kötelezettségre felhívó piktogramot és részletes tájékoztató anyag kerül kihelyezésre.
Azt a személyt, aki nem visel maszkot a Hivatal épületében, fel kell szólítani a jogkövetésre. Amennyiben az érintett személy felszólításra sem teljesíti maszkviselési kötelezettségét, az ügye nem intézhető tovább, és fel kell szólítani – szükség esetén a portaszolgálatot ellátó személy közreműködésével – arra, hogy szíveskedjen elhagyni a Hivatal épületét.
5. A Hivatal ügyfélfogadóiban egy időben ügyintézőként egy ügyfél tartózkodhat a helyiségekben, megtartva a 1,5 – 2 méteres távolságot.
6. A hivatal épületében ügyfélfogadási időn kívül ügyfél nem tartózkodhat, amely alól kivételt képez a hivatalos helyiségekben megrendezésre kerülő házasságkötés ideje, illetve a halottvizsgálati lap leadása.
7. Külső rendezvények megtartására a hivatal irodaépületeiben egyedi jegyzői engedély alapján kerülhet sor.
8. A családi rendezvények esetében a rendezvényen résztvevők számára – a házasulandók kivételével – a maszk használata kötelező a hivatal teljes területén.
9. A közgyűlést elsődlegesen a Díszteremben, amennyiben ez bármilyen ok miatt nem lehetséges, a Mokos teremben kerül megtartásra. Az ülés során a maszkhasználat kötelező, azzal, hogy az ülés levezetőjének és a hozzászóló személyeknek beszéd közben – a hangfelvétel és a jegyzőkönyv készítésének elősegítése érdekében – nem kell maszkot viselniük.
Jelen jegyzői utasítás 2021. október 29. napján lép hatályba, hatálya a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet fennállása idejére terjed ki, annak megszüntetésével hatályát veszti.
Kapcsolódó tartalom: