Jelentős vasúti felújítás kezdődik Hódmezővásárhely és Orosháza között – módosul a menetrend, pótlóbuszok járnak

vasút fejlesztés Hódmezővásárhely és Orosháza között Illusztráció: Körös Hírcentrum

Június 21-től átfogó pályakarbantartás kezdődik a Hódmezővásárhely és Orosháza közötti vasúti szakaszon, amely része a Szeged–Békéscsaba vasútvonal korszerűsítésének. A munkálatok során nemcsak a pályát újítják fel, hanem átjárókat is korszerűsítenek, Orosházán pedig két peront magasítanak. A nyári beruházás célja a megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés biztosítása a 135-ös számú vonalon – közölte a MÁV.

hirdetés

A fejlesztés során megszüntetik a jelenlegi sebességkorlátozásokat, és 14 kilométeres szakaszon visszaemelik a pályasebességet 80 km/órára. A korszerűsítés utolsó ütemével Hódmezővásárhely és Orosháza között teljes hosszban hézagnélküli vágány jön létre, ami hosszú távon is biztosítja a zavartalan közlekedést.

A munkálatok ideje alatt, augusztus 15-ig jelentős változásokra kell számítani a menetrendben. A Szeged és Orosháza közötti vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek, az utazási idő 30–40 perccel is meghosszabbodhat. Az átszállások miatt Szegeden Kecskemét vagy Budapest irányába 10–35 perc, Röszke felé pedig 20–45 perc várakozási időre kell számítani. Orosháza és Békéscsaba között a vonatok továbbra is a megszokott rendben járnak.

A MÁV a teljes vágányzárat a nyári tanítási szünethez igazította, így a menetrendi korlátozások az utasforgalom szempontjából kevésbé terhelik az érintett szakaszt.

A munkálatok során sín- és váltócserék történnek, közel 3800 faaljat cserélnek tartósabb vasbeton változatra, valamint mintegy 120 méteres hosszúsíneket fektetnek le. Sínhegesztési munkák és több mint 3100 tonna zúzottkő cseréje, pótlása is része a beruházásnak.

A kilenc héten át tartó felújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. végzi, közel 100 szakember, speciális munkagépek, daruk és közúti járművek bevonásával. A fejlesztés mintegy 1,2 milliárd forintos beruházással, a vasúttársaság saját forrásból valósul meg.

Menetrendi változások

Szegedről Orosháza felé

Szeged és Orosháza között pótlóbuszok közlekednek és Szegedről 40 perccel korábban indulnak a vonatok eredeti menetrendjéhez képest, így Orosházára már a megszokott alapmenetrend szerint érkeznek.

  • Az Szegedről Orosházára 20:48-kor induló pótlóbuszhoz (7748) is csatlakozik vonat Békéscsaba felé, ami Orosházáról 22:31-kor indul.
  • Az utolsó csatlakozások biztosításának érdekében Szegedről 22:48-kor Orosházára indul egy plusz pótlóbusz (7768).

Orosházáról Szeged felé

Orosháza és Szeged között pótlóbuszok közlekednek és Szegedre 31-36 perccel később érkeznek a vonatok eredeti menetrendjéhez képest.

  • A reggeli csatlakozások biztosítása érdekében az Orosházáról Szegedre eredetileg 4:32-kor és 5:28-kor közlekedő személyvonatok pótlóbusza (7729, 7739) 37 perccel korábban indulnak, így Szegedre már a megszokott alapmenetrend szerint érkeznek.
  • Orosházáról Szegedre 5:55-kor egy plusz pótlóbusz is indul (7719).

Orosházán a pótlóbuszok utasainak a fel- és leszállást a vasútállomással szemben, a váróterem kijáratától jobbra található járdaszakaszon biztosítjuk.

Menetrendi hirdetmények:

Június 21-től július 6-ig

Július 7-től augusztus 15-ig

A csatlakozó vonalakon július 28-tól szeptember 4-ig Nagyszénás–Orosháza–Kardoskút és Orosháza–Szentes között pótlóbusszal kell utazni az orosházi munkálatok miatt. Ezekről a módosításokról külön tájékoztatjuk utasainkat a megszokott felületeinken.

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamosok menetrendjét nem érinti a módosítás, de július 7-től augusztus 17-ig az SZKT villamospálya felújítási munkálatokat végez Szeged, Anna kút és Szeged, Indóház tér között, emiatt ezen a szakaszon pótlóbuszokkal kell utazni. Ebben az időszakban a vasútvillamosok Hódmezővásárhely, vasútállomás és Szeged, Anna kút között a munkanapi reggeli és délutáni csúcsidőszakokban – a megszokott 20 perces járatsűrűség helyett – 30 perces gyakorisággal közlekednek.

hirdetés