Sikeresen működik és dolgozik együtt a Magna Cum Laude zenekar és a Gyulahús Kft. A közös munka eredményeiről tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, mi alapján választották például a Húszfeldolgozó címet.
2019-ben több jelentős évfordulóra is sor kerülhetett, többek között a Magna Cum Laude zenekar ünnepelhette 20. születésnapját – kezdte a sajtótájékoztatót dr. Görgényi Ernő, Gyula polgármestere. A gyulaiak sajátjuknak érzik az együttest, és nagyon büszkék a sikereire. Az önkormányzat lassan egy évtizede dolgozik azon, hogy a város értékei együtt tudjanak működni. Akár a gasztronómia, akár a kultúra területét tekintve. Ennek az együttműködésnek egy kiváló példája, hogy a Gyulahús Kft. szponzorálta a Magna Cum Laude Gyulai húszfeldolgozó című albumát és születésnapi koncertjét.
Az együttes ugyanis születésnapja alkalmából nemrég a budapesti Arénában adott koncertet, ahol az együttműködés jegyében jelen volt a Gyulahús Kft. is. Bemutatták, népszerűsítették a termékeket, kóstolókat tartottak, igazi vidéki disznóvágási hangulatot vittek a fővárosba. A polgármester kiemelte, hogy kevés vidéki zenekar képes ekkora közönséget becsábítani az Arénába, és emellett külön öröm volt, hogy a helyi vállalkozás is képviseltethette magát.
Mező Misi, a zenekar frontembere elmondta, édesanyja az egykori húskombinátban dolgozott, így neki is komoly kötődése van az üzemhez. Az album címe annak idején csak egy szójátéknak, egy poénnak indult, de később mindenki fejében csak ez maradt meg. Azt is hozzátette, hogy az elmúlt húsz esztendőben nagyon sok dologgal foglalkoztak. De talán ezt az albumot, a címválasztást könyvelhetik el az egyik legnagyobb sikerüknek. Nagyon hálásak a cégnek, amiért a kiadvány mellé állt. Nagyon élvezték a közös munkát, remélik, hogy a jövőben is folytatódhat majd.
Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezetője kiemelte, hogy a gyulai húsipar tavaly ünnepelte fennállásának 150. évfordulóját. Ha egyszerre van jelen a 150 és a 20 éves szakmai kultúra, akkor az már bizonyít egyfajta minőséget, van kereslet az adott termékekre. Az ügyvezető megosztotta továbbá, hogy a koncert előtt egy közös Facebook-játékot is szerveztek, amin öt páros jegyet sorsoltak ki. A cég maga a Kolbászoldal elnevezésű gasztronómia részlegen volt jelen, a sütnivaló kolbászokat mutatták be. A sajtótájékoztató után Hajduk Zoltán üzemvezető tartott termékbemutatót, ahol szakmai kérdéseket is feltehettek a jelenlévők. Szó esett arról, mitől jó igazából a kolbász, majd üzemlátogatáson is részt vehettek az együttes tagjai és a jelenlévők.