Az otthon csomagolt tízórai valószínűleg egészségesebb a gyereknek

tízórai Illusztráció: Pixabay

Célszerű, ha a tízórai, uzsonna otthon készül, a szülő csomagolja az iskolás gyermeknek – mondta Csengeri Lilla dietetikus az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában.

Mint mondta, jellemző, hogy a szülők nem csomagolnak a gyermeknek uzsonnát, tízórait. Ehelyett pénzt adnak, amelyből a gyermek a büfében vásárolja meg az ennivalót. Ez nem jó gyakorlat – jegyezte meg. Hozzátette: ha a szülő csomagolja az ennivalót, akkor például jó megoldás egy szendvics, amelyben a sovány felvágott biztosítja a szükséges fehérjét, a kenyér vagy pékáru pedig lehetőleg teljes kiőrlésű legyen, ami lassabban felszívódó szénhidrátot tartalmaz. Így a gyermek több órára “jól lakik”. Jobban is tud a gyermek koncentrálni, figyelni, ha kiegyensúlyozott a vércukorszintje – tette hozzá a szakértő.

A dietetikus szerint szükséges, hogy legyen a szendvics mellett idényzöldség is. Fontosnak nevezte, hogy a gyümölcs mellé olajos magvakat is csomagoljanak. Ezek hasznos ásványi anyagot tartalmaznak, de mivel magas a kalóriatartalmuk, heti két-három kis maréknál ne adjanak a szülők többet. Lehetőség szerint a sótlan változatot válasszák. Elmondta azt is, ha a zöldség, gyümölcs össze van vágva, akkor szívesebben fogyasztja a gyermek, és érdemes a gyümölcsre citromlevet csepegtetni, hogy ne barnuljon meg. Hűthető táskákban joghurtot, túrókrémet is lehet csomagolni a gyerekeknek – írja az MTI.

Szóljon hozzá!