Befejezték a koros dízelautók motorvezérlő szoftverének a cseréjét Németországban

autópálya, 2020, közúti Kiemelt képünk illusztráció! Fotó: Pixabay

A tervezettnél egy évvel később, de nagyobb emisszió csökkentési hatékonysággal cserélték le a német autógyárak a korosabb dízelautók motorvezérlő szoftverét – tájékoztatta kedden a berlini szövetségi közlekedési minisztérium a német dpa hírügynökséget.

A német politikai döntéshozók és a németországi autógyárak között a 2017-es „dízelcsúcson” létrejött megállapodás értelmében az autógyárak 5,3 millió koros németországi dízelautó motorvezérlő szoftverének frissítésére tettek ígéretet a környezetre káros emissziós értékek 25-30 százalékos csökkentésének tervével. A feladat elvégzésére eredetileg kitűzött dátum 2018 vége volt.

A dpa hírügynökség kérdésére a közlekedési minisztérium közölte, hogy az 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverét az autógyárak 2019 végére lecserélték. A tájékoztatás szerint a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) német szövetségi gépjármű felügyelet mérései alapján a szoftvercserével tényleges üzemi körülmények között akár hatvan százalékos nitrogén-oxid-kibocsátás csökkentést is el lehetett érni.

A további egymillió dízelautó motorvezérlő szoftverének 2018 nyarán bejelentett cseréjéről a minisztérium közölte: a KBA és az autógyárak „intenzíven” dolgoznak a szükséges szoftverfrissítés paraméterein.

MTI