Közeleg az újabb adóbevallás időszaka, az ügyfélkapun keresztül tudjuk a leggyorsabban intézni

Az újévvel együtt közeleg az újabb adóbevallás időszaka. Adóbevallásunkat a leggyorsabban és legkényelmesebben az ügyfélkapun keresztül tudjuk intézni. Az ügyfélkapu a kormányzati portálon keresztül (www.magyarorszag.hu) érhető el.

Ügyfélkapu regisztrációt kétféleképpen lehet kezdeményezni. Egyik módja a személyes megjelenés bármely kormányablakban/okmányirodában, vagy NAV ügyfélszolgálaton. Ilyenkor szükséges az érvényes személyazonosító igazolvány/vezetői engedély/útlevél bemutatása, illetve egy érvényes e-mail cím és egy tetszőlegesen kiválasztott egyedi felhasználónév megadása.

A másik lehetőség az otthonról, elektronikus úton intézhető regisztráció, amely kizárólag új típusú, 2016. január 1. után kiállított személyazonosító igazolvánnyal lehetséges a https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio felületen keresztül. Az ügyintézéshez szükséges az okmányazonosító (a személyazonosító igazolványon szereplő hat számjegyből és két betűből álló karaktersorozat), illetve a regisztrációs kód (a személyazonosító igazolvány igénylésekor kapott tizenegy, számjegyekből és betűkből álló karaktersorozat). Meghatalmazással történő ügyintézésre ilyen esetben nincs lehetőség.

A regisztrációt követően a regisztrációkor megadott e-mail címre 24 órán belül érkezik egy értesítés a központi rendszertől. Az üzenetben található linkre kattintva az ügyfélnek 5 napon belül szükséges jelszót megadnia. Az ügyfélkapu érvényessége korlátlan, azonban biztonsági okokból 2 évente jelszót kell cserélni, amelyről a felhasználónak e-mail-ben előzetesen emlékeztetőt küld a központi rendszer. Az ügyfélkaput újból aktiválni a jelszó lejártát követő 60 napon túl, csak a regisztrációs szervnél történő személyes megjelenéssel lehetséges.

Az ügyfélkapuval kapcsolatban e-mail cím módosítás, jelszó változtatás, vagy ügyfélkapu törlése otthonról is intézhető. Az ügyfélkapu tárhelyén keresztül különböző hivatalos szervekhez lehetséges üzeneteket küldeni és fogadni. A beérkező ügyfélkapus üzenetekről minden esetben értesítés is érkezik a felhasználó e-mail címére. Hasznos tudni, hogy a tárhelyünkre érkező fontosabb dokumentumokat érdemes áthelyeznünk a tartóstárba, különben azok 30 nap után automatikusan törlődnek.

Szóljon hozzá!

 

Please log in to vote

You need to log in to vote. If you already had an account, you may log in here

Alternatively, if you do not have an account yet you can create one here.