Jövő júliusban indul a termelés a gyulai Airbus-gyárban, amely teljes kapacitással valószínűleg csak 4-5 év múlva fog működni – mondta az Airbus Helicopters Hungary Kft. ügyvezető igazgatója pénteken az MTI-nek.
Andreas Stöckle elmondta, szerződés szerint 2022. július 17-én el kell kezdeniük a termelést, először tíz gépen, amihez körülbelül 15 szakképzett munkásra lesz szükségük. Felvettek már 25 mérnököt, akiknek a szakirányú továbbképzése is befejeződött. Ők jelenleg egy békéscsabai bérelt irodában dolgoznak, amíg a gyár várhatóan jövő tavaszra elkészül Gyulán. Újabb gépek majd jövő szeptemberben, harmadik körben pedig 2023 elején érkeznek. Így felfutó rendszerben, várhatóan 4-5 év alatt érik el a teljes kapacitást, akkorra 200-250 munkavállalót terveznek alkalmazni.
Ez is érdekelheti
A mélybe vetette magát és életét vesztette egy férfi BékéscsabánAz MTI kérdésére válaszolva hangsúlyozta, magyar munkavállalókban gondolkoznak, akikkel „eddig nincsenek rossz tapasztalataik”. Hozzátette, hogy nem terveznek toborzó kampányokat indítani Romániában. Andreas Stöckle kifejtette, a Békéscsabai Szakképzési Centrum (BSZC) Trefort Ágoston Technikum és Szakképző Iskolában – ahol pénteken éppen nyílt napot tartottak a leendő diákoknak – hamarosan létrejövő Airbus Légi- és Gépipari Képző Központból, „az akadémiáról” folyamatosan kerülnek majd ki azok a munkavállalók, akiket alkalmazni tudnak.
Korábbi közlés szerint a központ közel 2,2 milliárd forintból jön létre, ennek felét gépek és eszközök beszerzésére fordítják.
Balogh Csaba, a központ vezetője a nyílt napon elmondta, a központ Európában is egyedülálló lesz abból a szempontból, hogy olyan termelő- és forgácsológépeken tanulhatják a diákok a programozást, a méréseket, az anyagvizsgálatot és akár a javítási-karbantartási folyamatokat is, amelyeken később a gyárban dolgozni fognak. A központ egyik részén kifejezetten a gép- és alkatrészgyártás technológiai ismereteit lehet elsajátítani, másik része egy felületkezelő tanműhely lesz, ahol már építik az Európában is egyedülálló galvanizálósort. Az akadémián a speciális szakirányú továbbképzések kétéves alapképzésekre épülnek rá. A majd ott oktató tanárok jelenleg is továbbképzésen vannak Franciaországban – közölte.
Balogh Csaba az MTI kérdésére válaszolva kifejtette, a speciális gépeken egyszerre maximum 12 személy képzését tartja megvalósíthatónak; a képzések 3-6 hónaposak lesznek. Így „nyárra már kijöhet az első végzett csoport”, akik akár el is kezdhetik a munkát a jelenleg is épülő Airbus-gyárban.
Andreas Stöckle a nyílt napon megjelent érdeklődőkkel megosztotta, az Airbus piacvezető a polgári helikopterek gyártása terén. 2020-ban a piac 48 százaléka volt az övék. Jelenleg világszerte nyolc országban van telephelyük, a kilencedik lesz a magyarországi, Gyulán. Ott az európai repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez gyártanak majd precíziós alkatrészeket – írja az MTI.