Mivel a mikromobilitási eszközök használata télen is előnyös, a Jövő Mobilitása Szövetség több biztonsági tanácsot is ad a kerékpárral és rollerrel közlekedőknek. Így például a csúszós aszfalton a téli gumi használatát ajánlja, illetve az akkumulátorok megfelelő töltését.
Közölték, bár télen körülményesebb és kevésbé komfortos a mikromobilitási eszközöket használni, több odafigyeléssel és tervezéssel az előnyei ugyanúgy érvényesülnek, mint más évszakokban. A szövetség közleményében több praktikus tanácsot is ad a télen is kerékpározóknak. Így például fontos a bicikli rendszeres karbantartása, tisztítása, olajozása, a sárhányó felszerelése, illetve az autókhoz hasonlóan, a téli gumi használta.
Hozzátették: az útviszonyok megváltozása miatt a csúszós aszfalton a legjobb gumikkal is óvatosan kell közlekedni. Míg nyáron a könnyebb gurulás miatt érdemes keményebbre fújni a gumikat, télen kevesebb is elegendő. A laposabb gumi jobban tapad az úton. Az első-hátsó világítás is elengedhetetlen, sőt kötelező. Mivel a borongós őszi-téli időben sokszor napközben is szükség van arra, hogy jól látszódjon a közlekedő, a szakértők a fényvisszaverő öltözék használatát is ajánlják. Hasonlóan a vezeték nélküli irányjelzőkhöz, amelyek a kormányra szerelhető távirányítóval aktiválhatók. Anélkül jelezhető velük a kanyarodás, hogy a felhasználó akár csak egy kézzel elengedné a kormányt.
Télen, az autókhoz hasonlóan, a biciklivel is nagyobb követési távolságot kell tartani a csúszós úton.
Illetve jeges, havas időben a védett kerékpárút jobb választás, mint a felfestett bringasáv. Már csak azért is, mert a hókotrók sok esetben éppen a kerékpárútra tolják a latyakot, havat – írják.
Egy újabb tanács szerint az elektromos rolleren nemcsak a közlekedőt kell védeni megfelelő ruházattal, hanem az akkumulátort is az extrém hidegtől. Számítani kell arra, hogy a roller teljesítménye hidegben lecsökken, kisebb lesz a hatótáv. És a tömör gumik hidegben és nedves úton még csúszósabbak lesznek.
Az elektromos kerékpároknál is érdemes odafigyelni az akkumulátor védelmére. A legfontosabb, hogy a töltöttsége ne menjen 20 százalék alá, illetve a nulla Celsius fok alatti hőmérsékleten ne parkolják huzamosabb ideig kültéren – írja az MTI.